کد خبر: 138756

پولدارها پزشک می شوند!

سیطره سنگین دانشجوی پولی بر دفترچه کنکور سراسری

در دفترچه کنکور سراسری امسال رسما دانشجوی بین الملل تحت عنوان دانشجوی پولی یا دانشگاه های خودگردان اعلام وجود کرده تا اندازه ای که بیش از نصف ورودی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشجویان پولی و احتمالا با رتبه های بالای 10000 و چه بسا بیشتر اختصاص می یابد.

خبرنامه دانشجویان ایران: انتشار دفترچه کنکور سراسری امسال با حاشیه هایی همراه شد که مهترین آن به کاهش ظرفیت رشته پزشکی مربوط می شد که واکنش وزیر بهداشت و درمان را به همراه داشت و وی قول داد تا ظرفیت ها مانند سال قبل باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما به نظر می رسد این پایان ماجرا نباشد چرا که پیدا شدن سرو کله دانشگاه پولی در جمع دانشگاه ها و جذب دانشجویان صرفا با داشتن پول، نگرانی هایی را در پی داشته است.

در دفترچه کنکور سراسری امسال رسما دانشجوی بین الملل تحت عنوان دانشجوی پولی یا دانشگاه های خودگردان اعلام وجود کرده تا اندازه ای که بیش از نصف ورودی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشجویان پولی و احتمالا با رتبه های بالای 10000 و چه بسا بیشتر اختصاص می یابد و یا اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها دانشجوی پولی پذیرش می کند.

مطابق دفترچه امسال دانشگاه علوم پزشکی تهران 80 نفر به صورت آزاد ورودی مهر و 50 نفر دانشجوی پولی جذب می کند و که گفته شده که دانشجویان پولی در پردیس واقع در شهر تهران تحصیل می کنند و در نگاهی بد بینانه این به این معنی است که یک نخبه رشته علوم تجربی در کنار فردی خواهد نشست که شاید از لحاظ علمی قابل قیاس نباشد.

پیش از این دانشگاه علوم پزشکی تهران فقط در پردیس بین الملل در کیش دانشجوی پولی جذب می کرد و احتمال دارد امسال دو دسته دانشجو در یک کلاس باشند.

دانشگاه ایران هم در ورودی مهر و بهمن هرکدام 80 دانشجو جذب کرده و دانشجویان پولی به پردیسی در کرج خواهند رفت اما از آنجایی که واحد کرج فاقد بیمارستان است قطعا دانشجویان آزاد و پولی در بخش های بالینی ادغام می شوند. اتفاقی که همین اکنون در تهران و شهید بهشتی و سایر دانشگاه ها رخ داده است.

دانشجویان پزشکی در اعتراض خود به «خبرنامه دانشجویان ایران» می گویند: این اعتراض ما را  بیست سال بعد بازخوانی کنید... پزشکی ایران به این علت تا الان با تمام بد بختی هایش دوام آورده که بچه های با استعداد واردش شده اند... آینده سلامت و درمان کشور در این صورت مبهم می شود.

مرتبط ها