کد خبر: 138868

«لیخون»، فیلم جدید تهیه‌کنندگان «شیار143»

خبرنامه دانشجویان ایران: ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه‌کنندگان محبوب‌ترین فیلم جشنواره سی و دوم فیلم فجر یعنی «شیار143»، در تازه‌ترین تجربه تولیدشان به سراغ ساخت فیلمی به نام «لیخون» رفته‌اند.

به گزارش صبا، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که به تازگی پروانه ساخت «لیخون» که فیلمنامه آن نوشته مهدی نادری است و خود نیز کارگردانی آن را برعهده دارد، توسط اداره نظارت ارشاد صادر شده و این فیلم به زودی وارد پیش‌تولید خواهد شد.

«لیخون» که از دو واژه «لی» و «خون» تشکیل شده، در زبان محلی جنوب به معنای «همچون صاعقه» به کار می‌رود و آنطور که شنیده‌ایم این پروژه سینمایی بخشی از نوستالژی بزرگ ایرانیان نسبت به افتخاراتی که در جنوب کشور خلق شده، را به تصویر خواهد کشید.

مهدی نادری کارگردان این فیلم پنج سال قبل درام تحسین شده «بدرود بغداد» را ساخته بود؛ فیلمی که نماینده ایرانی اسکار هم بود اما متأسفانه در اکران داخلی به شدت مهجور واقع شد، با این حال به هنگام عرضه در شبکه نمایش خانگی به یکی از محصولات پرتیراژ بدل شد.

نادری در این فاصله پنج ساله سعی زیادی داشت که بتواند دومین فیلم خود را در داخل کشور بسازد، اما به دلایل مختلف که اصلی‌ترین آن کم لطفی مدیران سینمایی سابق بود نتوانست به این مهم نائل آید.

لوکیشن‌های اصلی «لیخون» از میان مناطقی واقع در جنوب ایران و به خصوص خرمشهر انتخاب می‌شود و اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، مهرماه زمان آغاز فیلمبرداری خواهد بود.