کد خبر: 142252

خانه سینما از درون در حال فروپاشی است

خبرنامه دانشجویان ایران: برخی از سینماگران از رویکرد خانه سینما در برگزاری جشن‌های خود به سبک دیکتاتوری و همچنین سوق یافتن خانه سینما به سوی فروپاشی از درون هشدار دادند.

کیهان نوشت: از جمله این سینماگران می‌توان به هومن سیدی اشاره کرد که در گفت‌وگو با بانی فیلم، در واکنش به جشن خانه سینما گفته: حذف منتقدان به دیکتاتوری منجر می‌شود.
شهرام شاه‌حسینی نیز بیان کرده: اهالی سینما باید خاطرشان باشد که جشن خانه سینما همانند محافل و دورِهمی‌هایشان نیست که به محض ترک مجلس شروع به غیبت‌گویی کنند. به نظرم تمام آسیب‌های وارد به سینما از درون خود سینماست، نه بیرون از آن. حسد و بخل از درون سینما تیشه‌ای است که همواره به ریشه سینما خورده می‌شود. خاطرمان باشد که خانه سینما از درون در حال فروپاشی است. همچنین مصطفی کیایی گفته است: بعد از اتفاقاتی که در مورد خانه سینما افتاد، انتظار می‌رفت تمهیداتی اندیشیده شود که بهانه‌ای دست مخالفان این نهاد داده نشود، اما نحوه داوری‌ها به گونه‌ای بود که حرف و حدیث‌هایی به دنبال داشت. «ضد گلوله» و «خط ویژه» در هیچ رشته‌ای کاندید نشدند. این در حالی بود که هر دو این فیلم‌ها در انجمن‌ها و جشنواره‌های مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته بودند و به گفته منتقدان هر دو فیلمنامه جزو فیلمنامه‌های خوب سینمای ایران محسوب می‌شوند. البته به خوبی واقفم که هر داوری سلیقه خاص به خودش را دارد، اما شاید طریقه داوری می‌توانست به گونه‌ای آگاهانه‌تر باشد. از آنجا که خانه سینما در تیررس مخالفان زیادی است، بهتر بود که نحوه برگزاری‌اش به گونه‌ای مناسب‌تر باشد.