کد خبر: 144183

ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده در هفته ناجا

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی تمام وسایل نقلیه که به پارکینگ منتقل شده‌اند ترخیص می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سید تیمور حسینی در جمع خبرنگاران گفت: همیاران پلیس چند سالی است به عنوان یک فرهنگ جدید در ترافیک ایفای نقش داشته‌اند که به همین منظور در هفته ناجا روی این سرمایه( همیاران پلیس) برنامه‌ریزی‌کرده‌ایم که مهمترین برنامه فردا اجرایی می شود که بر همین اساس حضور نمادین همیاران پلیس را به همراه مدیران ارشد پلیس راهنمایی رانندگی در تقاطع‌های شهر تهران داریم که این حضور نقطه عطفی در حوزه تغییر رفتار در حوزۀ رانندگی است.

وی در ادامه بیان کرد: در این برنامه 1500 همیار پلیس در 20 تقاطع شهر تهران مستقر هستند.

این مقام مسئول پلیس اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های پلیس در هفته ناجا اجرای مسابقات ورزشی دوچرخه‌سواری و موتورسواری در پیست‌های آزادی و منطقه 22 اشاره کرد.

سرهنگ سید تیمور حسینی بیان کرد: برنامه‌ای برای خانواده پلیس داریم که قرار است در این برنامه از خانواده‌های همکارانمان تجلیل کنیم؛ در ضمن یک نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران داریم چرا که ابزارها واهدافها‌یی که باید دراختیار پلیس قرار گیرد شورای شهر آنها را تصویب کند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ اذعان کرد: در هفته ناجا از 180 راننده به عنوان نمونه‌های ترافیکی تجلیل خواهیم کرد و در همین راستا مراسمی برگزار می‌کنیم.
سرهنگ سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ گفت: از مهمترین تسهیلات پیش بینی شده در هفته ناجا ترخیص خودروهای توقیف شده است که بر همین اساس تمامی خودروها، موتورسیکلت‌ها و سایر وسایل نقلیه که به دلیل ارتکاب تخلف به پارکینگ منتقل شدند ترخیص می‌شوند البته آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که با حکم قضایی توقیف شده‌اند مشمول این امتیاز نیستند.

به گفتۀ این مقام مسئول این تسهیلات به مناسبت عید سعید قربان، عید غدیرخم و هفته نیروی انتظامی است.

سرهنگ حسینی افزود: ساعت کار واحدهای رسیدگی و ستادهای ترخیص که در بخش‌های خدمات رسانی هستند از ساعت 14تا ساعت 17 افزایش یافت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بالغ بر 200 موتور سیکلت در روز به خاطر تخلفات متوقف و به پارکینگ منتقل می شوند.

این مقام مسئول پلیس در ادامه چهار تخلف موتورسواران با اینگونه شرح داد و گفت: عبور از محل ممنوعه، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده‌روها و عدم استفاده از کلاه ایمنی از تخلفات مهم موتورسواران است که پلیس با این تخلفات برخورد می‌کند.

*مراکز معاینه فنی در شهر تهران در سطح استاندارد است

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ با اشاره به استاندارد بودن سطح مراکز معاینه فنی در شهر تهران افزود: همکاران ما به صورت سرزده از مراکز معاینه فنی بازدید کردند و خوشبختانه مراکز معاینه فنی درسطح شهر تهران درسطح استاندارد است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: در روز 18 میلیون نفر در سطح شهر تهران جا به جا می شوند و حدود 5 درصد وسایل نقلیه سنگین نیز دودزا هستند و این وسایل نقلیه در آلودگی هوا نقش بسزایی دارند.

*صدور بالغ بر 23 هزار برگه جریمه در پایتخت

این مقام مسئول پلیس در ادامه به صدور برگه جریمه در شهر تهران اشاره کرد و تصریح کرد: بالغ بر 23هزار برگۀ جریمه که توسط دوربینها و چه توسط مامورانمان صادر می شود که این آمار برابر است با 30 درصد جرائم کل کشور که در پایتخت است.

سرهنگ حسینی گفت: جریمه‌هایی که در حوزه راهها صادر می شود بخشی از آن به حساب وزارت راه و شهرسازی و درون شهرها بخشی از جریمه‌های به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود.

*سهم قصور مدیران مربوطه در تصادفات سرویس مدارس مشخص می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: با همه توانمان با هر گونه بی نظمی در حوزه سرویس مدارس برخورد جدی خواهیم داشت و درصورتی که خدایی نکرده سرویس مدارس بر اثر سهل‌انگاری تصادفی پیش بیاید سهم مدیر مدرسه را با عنوان مقصر حادثه در پرونده لحاظ خواهیم کرد چون که مدیر مدرسه می‌بایست بر سرویس مدارس نظارت داشته باشد.

مرتبط ها