کد خبر: 147098

کنایه آشنا به مدیریت قبلی صدا و سیما

خبرنامه دانشجویان ایران: نخستین همایش بین‌المللی رسانه امروز 18 آبان ماه در کتابخانه ملی برگزار شد و  حسام‌الدین آشنا(مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور) در آن از مدیریت صدا و سیما سخن گفت..

به گزارش ایلنا؛ آشنا اظهار داشت: انتصاب در یک رسانه ملی برای کسی که دغدغه انتخاب مدیران آن را داشته؛ با معنا بود. مردی که از قدیمی‌ترین مدیران سازمان است اولین مسئولیت خود را با پخش شبکه یک آغاز کرده بود و پله را قدم به قدم طی کرد تا مسئولیت رسانه ملی را برعهده بگیرد.

وی در ادامه گفت: دولت از این نقش آفرینی سرافراز استقبال می‌کند و آینده روشنی برای همکاری بین دولت و رسانه ملی پیش‌بینی می‌کند. امیدواریم در این دوره جدید، بسیاری از سوء تفاهم‌نامه‌ها و سوءتعبیرهایی که بین دولت و صداوسیما پیش آمده، برطرف شود. به نظر می‌آید اگر حرفه‌ای گرایی در رفتار مدیر فعلی رسانه ملی می‌تواند راه‌حل بسیاری از معضلات باشد. حرفه‌ای گرایی یکی از گمشده‌های مدیریت رسانه ماست. حرفه‌ای گرایی یعنی دانش، مهارت و تجربه که مدیر فعلی صدا وسیما این عناصر را با خود دارد.

آشنا افزود: در مدیریت این رسانه تجربه و دانش وجود دارد و امیداوریم این واقعه‌ی رسانه‌ای برای آینده کشور نوید همکاری اثربخش میان بخش‌های حاکمیتی کشور را داشته باشد.

وی در ادامه گفت:‌ در این دوره تصمیمات بسیار مهم و سختی باید گرفته شود. جراحی‌های سنگین در این سازمان نیاز است. جراحی‌های بزرگی که اعتماد ملی را به رسانه تقویت کند. کشف مخاطبان و مصرف کنندگان را از رسانه‌های بیکار منحرف سازد و توجه آنان را برگرداند به رسانه‌ای که از پول و امکانات آنان تغذیه می‌شود. تلاش سنگینی برای چابک‌سازی یک سازمان بزرگ پرهزینه و کم‌اثر لازم است.

آشنا با بیان اینکه تلاش بسیار سنگینی لازم برای رسانه لازم است؛ افزود: برای برگرداندن بسیاری از هنرمندان مدیران و کارآفرینانی که می‌توانستند در عرصه رسانه ملی فعالیت کنند ولی امروز درِ رسانه ملی روی آنها بسته است،‌ تلاش زیادی لازم است.

وی ادامه داد: امیدواریم در دوره‌های جدید شاهد تحولات فناورانه جدید نیز باشیم. امیدواریم رسانه ملی تلاش نکند تا ابتکار را محدود کند.

وی در پایان افزود: امیدواریم باور نکنند که مردم حق انتخاب ندارند. امیدواریم باور کنند فقط با فشار یک دکمه ذهن مخاطبان حذف می‌شود و برای اینکه این دکمه فشار داده نشود تلاش کنند.

نخستین همایش بین‌المللی رسانه؛ امروز(18 آبان) در کتابخانه ملی برگزار شد.