کد خبر: 150233

تنها کاری که دولت در 16 آذر نکرد

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدارس با بیان اینکه تناقض روز دانشجو، مدیریت دولتی مراسم 16 آذر بود، گفت: دولت در روز دانشجو برخلاف شعار اعتدال تک صدایی را در دانشگاه‌ها حاکم کرد.

اورکی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعتراض به عدم فرصت به دانشجویان برای بیان نقطه نظراتشات در حضور رئیس جمهور در مراسم 16 آذر گفت: آنچه که در 16 آذر امسال اتفاق افتاد بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود.

وی افزود: ما همیشه می‌دیدیم که در روز 16آذر مسئولان و حتی رئیس‌ جمهور در جمع دانشجویان حاضر می‌شدند و با یک فضای باز اجازه صحبت به دانشجویان را می‌دادند.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: اما امسال ما با یک تناقض مواجه بودیم از اینکه مراسم روز دانشجو توسط دولتمردان مدیریت و برنامه‌ریزی شد. تنها کاری که دولت نکرد این بود که برای حضور دانشجویان در مراسم 16 آذر بلیت‌ فروشی نکرد.

اورکی تصریح کرد:‌ علاوه بر این ما شاهد تک‌ صدایی در 16 آذر بودیم به گونه‌ای که سخنرانی منتقدان دولت یکی پس از دیگری لغو می‌شد که این با شعار اعتدال ناسازگار است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، اضافه کرد:‌ این دولت تنها در حد شعار اعتدال را مطرح کرده است اما در عمل بدان پایبند نیست چرا که در 16 آذر شاهد این بودیم که منتقدان دولت اجازه صحبت نداشتند و علاوه بر آن از طرف رئیس جمهور برچسب تازه به دوران رسیده نیز دریافت کردند.

وی در پایان با بیان اینکه دولت نباید جنبش دانشجویی را نسبت به خود بدبین کند، گفت:‌ ما انتظار داریم خنده‌ها و مهربانی‌های بیش از حد دولت نسبت به کشورهای غربی و آمریکا را نسبت به دانشجویان نیز مشاهده کنیم.

مرتبط ها