کد خبر: 152202

فتنه ۸۸ زمینه‌ساز ترور دانشمندان هسته‌ای شد

در واقع اینها در دهه اول انقلاب کلاف سر درگمی در مقابل با نظام اسلامی بودند اما در دهه های دوم و سوم خود، امکانات شان را بازیابی و ساماندهی کردند و از این رو در قضیه فتنه 88 تمام ظرفیت شان را برای فروپاشی نظام اسلامی به کار گرفتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: در فتنه سال ۸۸ به دلیل مشغول شدن دستگاه های امنیتی به مهار فتنه بستر مناسبی برای دشمنان به منظور شناسایی و ترور دانشمندان ایرانی از جمله دانشمندان هسته ای فراهم شد.

رضا خدری، نویسنده، استاد دانشگاه و  تحلیل گر مسائل فرهنگی و اجتماعی در گفت وگو با سایت طنین یاس با ابراز تأسف از اینکه  فتنه 88  زمینه ساز ترور دانشمندان هسته ای شد، اظهار داشت: در فتنه سال 88 به دلیل مشغول شدن دستگاه های امنیتی به مهار فتنه بستر مناسبی برای دشمنان به منظور شناسائی و ترور دانشمندان ایرانی از جمله دانشمندان هسته ای فراهم شد.

وی افزود: فتنه سال 1388 یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر انقلاب اسلامی بود. فتنه ای که در واقع شبیه جنگ احزاب بود و تمام دشمنان اسلام، انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری زیر چتر جریانی که انفاقا مدعی خط امام بودند با هدایت و تحریک سازمان های جاسوسی غربی به ویژه آمریکا،صهیونیست ها و انگلیسی ها قصد فروپاشی نظام را از داخل داشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان و وطن فروشان در فتنه 88 بسیار حساب شده و دقیق عمل کردند، افزود: یقینا سازمان دهی دشمن در توطئه  علیه  نظام دقیق تر از دوره حضرت امام بود چرا که در زمان امام و بعد از فروپاشی رژیم ستمشاهی وابسته به غرب و پس از تسخیر لانه جاسوسی تمام ساختار و سازمان غرب در ایران فروریخته بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در واقع اینها در دهه اول انقلاب  کلاف سر درگمی در مقابل با نظام اسلامی بودند اما در دهه های دوم و سوم خود، امکانات شان را بازیابی و ساماندهی کردند و از این رو در قضیه فتنه 88 تمام ظرفیت شان را برای فروپاشی نظام اسلامی به کار گرفتند.

خدری در ادامه این مطلب افزود: علیرغم خساراتی که فتنه گران به سردگی  میرحسین موسوی و مهدی کروبی،منافقین و استکبار جهانی  در ایران اسلامی ببار آوردند و مدتی توانستند خوراک  ماهواره ها و رسانه های ضد انقلاب را تغذیه  کنند و از طرفی عده ای جوانان فریب خورده مملکت را به دنبال خودشان کشاندند اما تحت درایت حکیمانه مقام معظم رهبری و هشیاری امت شهید پرور ایران این فتنه شکست خورد و این جریان فتنه انگیز به زباله دان تاریخ سپرده شد.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: مردم زمانی که دیدند فتنه گران حتی به مقدسات دینی شان هتک حرمت می کنند و از هیچ کار خلافی ابائی ندارند در تاریخ 9 دی ماه به پا خواستند و درس عبرتی به فتنه گران دادند که تا ابد بر صفحات زرین تاریخ ایران اسلامی  می درخشد.

این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: حماسه 9 دی یکی از روزهای الهی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، رهبر معظم انقلاب نیز در مورد حماسه مردمی در روز نهم دی چنین فرمودند: حضور مردم و ایمان دینی  دو عنصر برجسته حماسه نهم دی ماه 88 بود.

مرتبط ها