کد خبر: 153046

حجت الاسلام قرائتی: چرا دو فرزند کافی نیست؟

خبرنامه دانشجویان ایران: گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالیان اخیر همواره بر بحران جمعیت تاکید داشته‌اند و کاهش جمعیت را تهدیدی برای کشور برشمرده‌اند.

ایشان در دیدار اعضای همایش ملی «تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه» با اشاره به موضوع تک فرزندی بیان داشتند: "یک نگاه مقلّدانه‌ای به زندگی غربی یا به زندگی اروپایی وجود داشته که به اینجاها منتهی شده و میراث آن به ماها رسیده؛ ما هم در یک برهه‌ای از زمان غفلت کردیم، کاری که باید انجام بدهیم انجام ندادیم. درحالی‌که امروز در [بعضی از] همین کشورهای غربی از کاهش باروری دارند زیان می‌بینند و پشیمانند، و در بعضی از کشورهای غربی مطلقاً کاهش باروری وجود ندارد؛ یعنی خانواده‌های پرجمعیّت، مثلاً خانواده‌ی آمریکایی با ده دوازده بچّه، چطور خانواده‌ی ایرانی [که] میخواهد از او تقلید کند باید حتماً یک بچّه داشته باشد یا دو بچّه! که این الان وجود دارد و گزارشها و خبرها از این واقعیّت به ما اطّلاع میدهد."

به گزارش 2تا کافی نیست، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در اردوی همسفر تا بهشت که مختص ازدواج دانشجویی است، به تشریح و توضیح در خصوص یکی از تصورات ناصحیح زوج‌های جوان ایرانی در مورد فرزندآوری  پرداخت. نگرانی از هزینه های کودک از عوامل اصلی کاهش و بحران جمعیت است که خود ناشی از عواملی است که در کلیپ زیر به آن اشاره شده است.
دانلود

مرتبط ها