کد خبر: 154345

دلگرمی کارتر به نتانیاهو درباره فرانسه

خبرنامه دانشجویان ایران: جیمی کارتر در پاسخ به فراخوان نتانیاهو برای سفر هرچه زودتر یهودیان فرانسه به سرزمین های اشغالی گفت : فرانسه برای یهودیان امن تر از اسرائیل است .

باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن فری بیکن خبر داد؛ این پایگاه خبری به نقل از جیمی کارتر ، رییس جمهوری اسبق ایالات متحده نوشت : علیرغم چشم انداز خشونت آمیزی که یهودیان برای زندگی در فرانسه با آن مواجه هستند ، این کشور در مقایسه با اسرائیل مکانی امن تر برای زندگی آنها محسوب می شود .

این اظهارات کارتر در پی درخواست اخیر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر سفر یهودیان ساکن فرانسه به سرزمین های اشغالی عنوان گردید . نتانیاهو اخیرا اعلام کرد : زندگی یهودیان در فرانسه در معرض خطر قرار دارد و بهتر است آنان هر چه زودتر به اسرائیل نقل مکان کنند .

کارتر در بخش دیگری از مصاحبه خود با " هافینگتون پست " تصریح کرد : حدس من این است که یهودیانی که در فرانسه زندگی می کنند ، تصمیمی برای رفتن به اسرائیل ندارند اما اظهاراتی مانند آنچه نتانیاهو عنوان کرده به یهودیان القا می کند که تنها راه حفظ جان شما زندگی در اسرائیل است . به نظر من زندگی در فرانسه برای یک یهودی می تواند بسیار امن تر از زندگی در بخش هایی از اسرائیل باشد اما باز هم من نمی توانم بدرستی قضاوت کنم .

وی افزود : حمله افراط گرایان اسلامی به دفتر " شارلی ابدو " می تواند فرصت مناسبی برای رهبران غربی باشد تا دریابند که چرا اسلام را بزرگ می دانند . فکر می کنم این حمله برای بسیاری از مردم انگیزه ای خواهد بود تا اسلام را مطالعه کنند ، اینکه چه چیزی در این دین وجود دارد که آن را بزرگ کرده است ، چه جیزی باعث شده که میلیونها انسان به آن اعتقاد داشته باشند و بدانند که حتی رهبران اسلامی نیز این نوع تروریسم را مانند دیگر گروه ها ، شخصیت ها و مذاهب دنیا محکوم می کنند .

مرتبط ها