کد خبر: 154753

غیرتی که «نصر آزادانی» به نمایش گذاشت

خبرنامه دانشجویان ایران: ورزشکاران ایرانی همواره در عرصه‌های مختلف نشان داده اند، که قبل از آنکه به فکر قهرمان شدن باشند،در تلاش هستند تا اصول مردانگی و مرام پهلوانی را زنده کنند.

به گزارش جهان، شب گذشته، علیرضا نصرآزادانی تکواندوکار خوب کشورمان که در اولین رقابت‌های بین‌المللی سال 2015 برای کسب امتیاز راهیابی به المپیک 2016 ریو مسابقه می‌داد، در اعتراض یه جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس از مسابقه با حریف خود انصراف داد.

نصرآزادانی در وزن ۷۴- کیلوگرم که ۴۵ تکواندوکار حضور داشتند دور نخست حریفی از کانادا را با ۸ بر سه شکست داد و سپس ۱۲ بر ۲ از سد تکواندوکار قبرس گذشت. وی دور سوم از پیکار با رژیم اِشغالگر قدس انصراف داد تا بدین ترتیب پرونده او در این رقابت‌ها بسته شود.

گفتنی است، نصرآزادانی برای حضور در المپیک به این ۱۰ امتیاز حیاتی نیاز جدی داشت، اما با کناره گیری خود نشان داد که غیرت را نمیتوان با مدال خرید.

همچنین در این رقابتها، سجاد مردانی موفق به شکست همه رقبا و کسب مدال طلا شد.

مردانی در وزن ۸۷+ کیلوگرم ابتدا نماینده کشور میزبان را ۳ بر یک از پیش رو برداشت و سپس با ۴ بر یک تکواندوکاری از کشور ترکیه را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با پیروزی ۷ بر ۲ برابر صربستان راهی دیدار نهایی شد. مردانی در دیدار برای کسب مدال طلا به مصاف "والکر وودزیچ" از آلمان رفت و در راند طلایی به برتری دست یافت و بر سکوی قهرمانى ایستاد.

این آلمانی مدال طلای گرندپریکس ۲۰۱۴ منچستر، ۲ مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا و نفر پنجم رنکینگ المپیک را در کارنامه داشت. سجاد مردانی با این مدال طلاى ارزشمند، ۱۰ امتیاز را به اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد .در این وزن ۱۹ تکواندوکار حضور داشتند.

مرتبط ها