کد خبر: 158179

تبلیغات گسترده روزنامه‌های پر تیراژ برای خروج ارز از کشور + عکس و فیلم

با توجه تعرفه های انتشار تبلیغات در روزنامه ای مانند همشهری با یک حساب معمولی به این نتیجه می رسیم که این روزنامه چندین میلیون تومان روزانه برای این تبلیغات دریاف می کند که نتیجه اش ترغیب برای خروج ارز به راحتی در روزهای سخت ورود ارز به کشور است.

خبرنامه دانشجویان ایران: تبلیغات  تورهای نوروزی تایلند و کوش آداسی و... دیگر به پای ثابت صفحه های روزنامه های پر تیراژ تبدیل شده است. در روزهای اوج تحریم و ارزشمند بودن ارز اما این همه تبلیغات عجیب به نظر می آید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نگاهی گذرا به روزنامه هایی مانند همشهری و جام جم نشان می دهد این تبلیغات که سودهای کلانی برای این روزنامه ها دارد در یک ماه مانده تا تعطیلات نوروزی اوج بیشتری گرفته اند.

برای نمونه روزنامه همشهری وابسته به شهرداری تهران در یک شماره 26 بهمن 93  خود حدود 4 صفحه را به تبلیغات تورهای نوروزی خارج از کشور اختصاص داده است.

با توجه تعرفه های انتشار تبلیغات در روزنامه ای مانند همشهری با یک حساب معمولی به این نتیجه می رسیم که این روزنامه چندین میلیون تومان روزانه برای این تبلیغات دریاف می کند که نتیجه اش ترغیب برای خروج ارز به راحتی در روزهای سخت ورود ارز به کشور است.

جالب آنکه تبلیغات تورهای داخل کشور در میان تورهای نوروزی خیلی کم است یا اصلا به چشم نمی آید.

تبلیغات در ایران یکی از معضلات همیشگی است. نیازمندی نشریات و رسانه ها برای کسب درآمد و از سویی نادیده گرفتن ارزش های مهم ملی و سیاسی و اقتصادی منگنه عجیب تبلیغات است که البته متاسفانه بار مالی بر رسانه ها به خصوص رسانه های غیر همسو با دولت نتیجه ای بهتر از نادیده گرفتن اصول بزرگ تر را به همراه ندارد.


دانلـــود

مرتبط ها