کد خبر: 158339

ادامه بلاتکلیفی رئیس دانشگاه تهران؛

انتخاب هیچ یک از روسای دانشگاه‌ها در دستور جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست!

انتظارها پایان نیافت و جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون دستور انتخاب روسای دانشگاه ها تشکیل می شود. این در حالی است که از موعد مقرر مهلت قانونی بر سرپرستی دانشگاه مادر کشور نیز می گذرد اما سایه بلاتکلیفی از این دانشگاه برداته نمی شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: انتظارها پایان نیافت و جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون دستور انتخاب روسای دانشگاه ها تشکیل می شود. این در حالی است که از موعد مقرر مهلت قانونی بر سرپرستی دانشگاه مادر کشور نیز می گذرد اما سایه بلاتکلیفی از این دانشگاه برداته نمی شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها پروسه‌ای دارد که طی آن وزیر علوم به افراد مورد نظر به عنوان سرپرست دانشگاه حکم می‌دهد، سپس این افراد پس از دو یا سه ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شوند. شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها را به هیئت نظارت و بازرسی شورا معرفی می‌کند. نهایتاً نتیجه هیئت به دبیر اعلام و در جلسات شورا به رأی گذاشته می‌شود.

از نظر قانونی قبلاً سرپرست دانشگاه تنها سه ماه می‌توانست به‌عنوان سرپرست باشد که این زمان طبق قانون به شش ماه افزایش یافت اما اکنون حدود 30 سرپرست دانشگاه در انتظار حکم ریاست خود به سر می‌برند که برخی از آنها از مدت سرپرستی‌شان بیش از 6 ماه می‌گذرد و برخی از آنها نیز هنوز به مدت 6 ماه نرسیده‌اند.

در این میان وضعیت دانشگاه تهران، شهید جمران اهواز، اصفهان، خوارزمی از همه بدتر است. با این وجود به نظر می رسید در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی گزینه های ریاست این دانشگاه ها در دستور کار باشد اما خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرد، انتخاب هیچ یک از روسای دانشگاه‌ها در دستور جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست!

مرتبط ها