کد خبر: 163867

در محکومیت جنایات آل سعود در یمن و سکوت مجامع بین‌المللی برگزار شد؛

گزارش تجمع دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل +تصاویر

ما دانشجویان از ایستادگی دلیرانه مردم یمن بر ضد متجاوزان حمایت می‌کنیم و معتقدیم بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد و خاک یمن به باتلاق ابدی متجاوزان سعودی تبدیل خواهد شد و از مردم یمن می‌خواهیم با هوشمندی، وحدت و همگرایی خود را تقویت کرده و توان خود را برای مقابله با متجاوزان به کار گیرند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تجمع دانشجویان در محکومیت جنایات آل سعود در یمن و سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به کشتار مردم مظلوم این کشور عصر امروز پنجشنبه مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با این عنوان که «کشتار مردم مظلوم یمن نتیجه لیبرال دموکراسی آمریکایی است» اعتراض خود را نسبت به سکوت مجامع بین‌المللی در قبال فجایع رخ داده در یمن اعلام کردند.

در ادامه این تجمع، حسین زینلیان دبیر واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اعتراض نسبت به سکوت سازمان ملل در قبال جنایات آل سعود، گفت: سازمان ملل که داعیه حمایت از حقوق بشری‌اش گوش ملت‌ها را کر کرده چگونه در مقابل جنایت آل سعود در یمن سکوت کرده است.

محمدجواد نوری دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با بیان اینکه آل سعود با حمله به یمن یک بار دیگر خباثت‌های خود را آشکار کرد،‌ گفت: رژیم آل سعود نشان داد به جای خادمین حرمین شریفین خائنین به این مکان مبارک هستند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه آل‌سعود نشان داد سرباز مطیع آمریکا در منطقه است، گفت: این رژیم چگونه از اقدام علیه رژیم صهیونیستی در زمانی که به غزه حمله کرد، خودداری کرد اما امروز به یمن حمله می‌کند.

نوری در پایان سخنان خود گفت: از مسئولان به خصوص وزارت امور خارجه می‌خواهیم واکنش جدی نسبت به جنایات آل سعود داشته باشند.

براساس این گزارش، علیرضا کریمی نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم در ادامه این تجمع ضمن محکومیت مسلمان‌کشی در یمن گفت:‌ رژیم سعودی بدین‌خاطر که حامی و مدافع رژیم صهیونیستی است در یمن جنگ نیابتی را به راه انداخته است.

وی افزود: امروز روز فاتحه خوانی برای سازمان ملل و حقوق بشر آنان است. بدین خاطر که اجازه می‌دهند این جنایات در یمن به وقوع بپیوندد.

کریمی ادامه داد: قطعاً یمن گورستانی است برای افرادی که می‌خواهند از این طریق دست دوستی به اسرائیل بدهند.

این فعال دانشجویی در پایان سخنان خود گفت: جنگ امروز در یمن جنگ مسلمان با مسلمان نیست بلکه جنگ اسلام ناب با اسلام آمریکایی‌ است.

علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت هم در ادامه این تجمع گفت: حمله به یک کشور مظلوم و جنایت علیه مردم یمن از صفات خادم حرمین شریفین نیست.

وی افزود:‌ برخی کشورهای مسلمان منطقه که امروز با آل سعود همراهی می‌کنند بدانند که هیچ حکومتی با ریختن خون مظلومان دوام نمی‌آورد.

بیانی در پایان سخنان خود گفت: ما از دولت می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های خود برای پایان بخشیدن به جنایات رخ داده در یمن استفاده کند.

در بیانیه پایانی دانشجویان آمده است:

در پی هفته گذشته شاهد پیوند شوم و نامبارک جبهه مرتجع عربی آمریکایی این بار در سرکوب مسلمانان و ملت انقلابی و مظلوم یمن در زیر سکوت شرم‌آور مجامع بین‌المللی بوده‌ایم.

آل سعود حمایت آمریکا و جبهه غربی و همراهی دولت‌های فاسد عربی با حمله وحشیانه به ملت یمن و کشتار کودکان بار دیگر ثابت کرد که حکومت فاسد این کشور فقط در راستای آمریکا و صهیونیست در منطقه عمل می‌کند و هیچ قدرت و اختیاری از جانب خود ندارد.

عربستان سعودی با حمایت از تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق حالا نیز در یمن نشان داد که به عنوان سربازی مطیع در خدمت اهداف و نیات شوم صهیونیست بین‌الملل برای تفرقه‌افکنی جهان اسلام گام بر می‌دارد و آمریکا نیز با حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی و حمایت از حمله وحشیانه سعودی‌ها به یمن بار دیگر ثابت کرد تمام شعارهای آنان در باب دموکراسی و حقوق بشر دروغین است. در کنار آن نشان داد که در مقابل هرگونه حرکت استقلال‌طلبانه و مردم‌سالارانه می‌ایستد.

در طی این سال‌ها از سوی عربستان سعودی و هم‌پیمانانش حتی یک بار هم اتحاد و ائتلافی برای مقابله با رژیم صهیونیستی شکل نگرفته، حال چگونه است که مقابل مردم مسلمان یمن طوفان قاطعیت به راه می‌اندازد.

آیا خطر مسلمان یمنی بیشتر از خطر رژیم صهیونیستی است؟ قطعاً تاریخ گواهی می‌دهد که سعودی‌ها در منطقه همیشه به عنوان نماینده منافع آمریکا و اسرائیل عمل کرده است.

اما سازمان ملل متحد که داعیه صلح بین‌المللی را یدک می‌کشد با سکوت خجالت‌آور خود و محکوم کردن مقاومت مردمی یمن و زدن مهر تأئید بر جنایت‌های آل سعود نشان داد که این سازمان نه تنها بین‌المللی و صلح‌طلب نیست بلکه اسیر در چنگال صهیونیست‌ها است.

چگونه است که جنگ‌افروزی و جنایات رژیم صهیونیستی و امروز نیز تجاوز عربستان سعودی به یمن از سوی مجامع بین‌المللی محکوم نمی‌شود اما به محض مقاومت ملت‌های منطقه در مقابل جنایات صهیونیست‌ها و سعودی‌ها دست به کار می‌شوند و قطعنامه صادر می‌کنند. تمامی این شواهد نشان می‌دهد که سازمان ملل هم پیمان و شریک دولت‌های جنایتکار در جهان است و در راستای منافع ضد حقوق بشری آنها گام بر می‌دارد.

ما دانشجویان شرکت‌کننده در این تجمع حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به یمن را برخلاف موازین حقوق بشر و بین‌المللی می‌دانیم و آن را محکوم کرده و خواستار پایان کشتار مردم مظلوم یمن هستیم.

ما دانشجویان از تمامی مجامع بین‌المللی خصوصاً سازمان ملل می‌خواهیم که به مواضع شرم‌آور و سکوت خود در قبال جنایات سعودی‌ها پایان دهد و مواضع صریح در دفاع از مردم یمن اتخاذ کند.

ما دانشجویان از ایستادگی دلیرانه مردم یمن بر ضد متجاوزان حمایت می‌کنیم و معتقدیم بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد و خاک یمن به باتلاق ابدی متجاوزان سعودی تبدیل خواهد شد و از مردم یمن می‌خواهیم با هوشمندی، وحدت و همگرایی خود را تقویت کرده و توان خود را برای مقابله با متجاوزان به کار گیرند.

به اعتقاد ما دانشجویان اقدامات جبهه استکبار تنها برای ضربه زدن به مقاومت مسلمانان و تخریب اصل اسلام است. لذا از سازمان‌های بین‌المللی خصوصاً سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان می‌خواهیم با اعلام مواضع صریح این توطئه شوم را خنثی کنند.

در پایان ما دانشجویان انقلابی از سه قوه بالاخص دولت و وزارت خارجه می‌خواهیم اعلام مواضع صریح بر ضد توطئه عربی غربی در منطقه برای حل سریع‌تر این بحران داشته باشند.

مرتبط ها