کد خبر: 164251

ضرورت رعایت اخلاق پزشکی در بین پزشکان

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به بیماری‌های جسمی از ضروریت است اما نباید در این بین از بیماری‌های روحی و روانی غفلت کنیم

به گزارش ایسنامنطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز، اظهارکرد: بهداشت و درمان از موضوعات مورد توجه دین مبین اسلام است و این دو مهم در جامعه اسلامی نیز باید در اولویت قرار گیرد

وی، با اشاره به ضرورت توجه به بیماری‌های روحی و روانی متذکر شد: در کنار ورزش و توجه به سلامت جسمی باید در خصوص بیماری‌های روح و روان کارهای فرهنگی انجام شود چرا که تقویت عقاید مذهبی و دینی می‌تواند در کاهش این مسائل تاثیر گذار باشد.

شبستری اجرای طرح تحول سلامت را از خدمات برجسته دولت تدبیر و امید دانست و گفت: اجرای این طرح بار سنگین خدمات بهداشت و درمان را از دوش مردم برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: همیشه در حوزه سلامت دو آرزو داشته‌ام یکی پزشک خانواده و دیگری بیمه همگانی که انتظار می‌رود در حوزه پزشک خانواده نیز شاهد تغییر و تحولات مهم در این عرصه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان، توجه به تغذیه سالم و تحرک‌پذیری را نیز متذکر شد و گفت: باید فرهنگ غذایی مردم به سمت مصرف غذاهای سالم سوق داده شود و موضوع کم‌تحرکی نوجوانان و جوانان نیز از دغدغه‌هایی است که باید برای ان چاره اندیشیده شود.

شبستری ادامه داد: دین مبین اسلام به ورزش تاکید فراوان داشته است و به انجام ورزش شنا، تیراندازی، پیاده‌روی و ... تاکید کرده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه پزشکان به اخلاق پزشکی گفت: پزشکان عمومی و متخصصان نباید همه چیز را در پول ببینند و ضروری است در دانشگاه‌ها اخلاق پزشکی نیز به دانشجویان پزشکی آموزش داده شود.

وی بر لزوم توجه به اقامه نماز در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: هر چند این موضوع در دانشگاه‌ها رعایت می‌شود اما آنچنان که باید و شاید اقامه نماز در دانشگاه‌ها محقق نشده است.

مرتبط ها