کد خبر: 165771

زلزله 5.2 ریشتری کاشمر را لرزاند

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر گفت: زلزله 5.2 ریشتری بامداد چهارشنبه عملیات آواربرداری نداشت.

علیرضا معین‌زاده در گفت‌وگو با فارس در کاشمر اظهار داشت: با وجود بالا بودن شدت زمین لرزه در کاشمر، خوشبختانه عملیات امدادی نداشته است.

وی با بیان اینکه تعدادی از منازل شهروندان و روستائیان در نقاط مختلف شهرستان دچار آسیب‌دیدگی و ترک خوردگی شده است، یادآور شد: در این زمین لرزه خوشبختانه خانه مسکونی که منجر به عملیات آواربرداری شده باشد، نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر با اشاره به اینکه تمام مصدومان ناشی از زلزله که بر اثر اضطراب و شتابزدگی در خروج از منازل رخ داده، شخصا به بیمارستان مراجعه کردند خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت عمومی تمام مصدومان خوب بوده و عمدتا به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در شب وقوع زلزله عده‌ای از شهروندان از دلهره‌ای که داشتند شب را در پارک‌های سطح شهر سپری کردند، تصریح کرد: شب گذشته نیز عده‌ای ترجیح دادند که شب را خارج از خانه سپری کنند، لذا با حضور در پارک‌ها و برپایی چادر شب گذراندند.

گفتنی است؛ ساعت یک و 58 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه زلزله‌ای به بزرگی 5.2 دهم ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین و در فاصله 11 کیلومتری شمال‌غربی شهر کاشمر را لرزاند.

مرتبط ها