کد خبر: 168349

مصائب شیعیان در عربستان

یک روحانی شیعه عربستان سعودی برخی مصائب شیعیان در عربستان سعودی و نقض بدیهی ترین حقوق این افراد توسط حکومت آل سعود را تشریح کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک روحانی شیعه عربستان سعودی برخی مصائب شیعیان در عربستان سعودی و نقض بدیهی ترین حقوق این افراد توسط حکومت آل سعود را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شیخ احمدالحرز یکشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای انفجار مساجد شیعیان قطیف و دمام عربستان سعودی در بوشهر به ممنوعیت دفن اجساد شیعیان دمام عربستان سعودی در منطقه خودشان به عنوان یکی از ممنوعیت های آل سعود اشاره کرد.وی افزود: در منطقه شیعه نشین دمام قبرستانی وجود ندارد و مردم این منطقه برای دفن اجساد مجبور هستند به 200 کیلومتری دمام یعنی منطقه احسا بروند و فوت شدگان خود را به خاک بسپارند.

این روحانی عربستانی همچنین یادآور شد: 22 شیعه منطقه قطیف هنگام رفتن به مسجد برای برگزاری نماز جماعت بدون هیچ جرمی و آن هم در روز ولات امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.الحرز یادآورشد: در عربستان هیچ پست و منصب مهمی به شیعیان داده نشده مگر به عده اندکی که از مذهب خود فاصله گرفته و به سمت ظلم رفته اند.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران و شناختی که آل سعود نسبت به قدرت و قابلیت شیعه پیدا کرد آنها فشارهای خود را بر شیعیان بیشتر کرده اند.این عالم قطیف عربستان اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران توانست به خوبی فکر اهل بیت را در زندگی ما پیاده کند.

الحرز افزود: از زمانی که شیخ نمر النمر حاضر به شکستن سکوت شیعیان در برابر آل سعود شد برنامه ترور او را شروع کردند که وی در جریان این ترور زخمی و به زندان فرستاده شده است.

روحانی شیعه قطیف عربستان گفت: شیخ نمر النمر که توانست جلوی آل سعود بایستد شیعیان منطقه عربستان از او به نام ابوذر زمان یاد می کنند.وی اضافه کرد: وهابیون سال هاست که با چنین اقدام هایی و همچنین استفاده از شبکه های تلویزیونی قصد دارند شیعه را کافر جلوه دهند.

روحانی شیعه قطیف عربستان افزود: شیعیان عربستان تا ظهور حضرت مهدی (عج) در برابر آل سعود صبر و ایستادگی خواهند کرد.الحرز اضافه کرد: منطقه دمام از غنی ترین مناطق عربستان است و بیشتر ثروت طبیعی عربستان در زیرزمین مناطق شیعه نشین واقع شده است.

این عالم قطیف عربستان گفت: 10 میلیون بشکه نفت صادراتی روزانه عربستان از زیرزمین مناطق شیعه نشین استخراج می شود.این آیین توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهر با حضور شمار زیادی از مردم برگزار شد.ک

مرتبط ها