کد خبر: 169766

اطلاعیه آیت الله سبحانی درباره اظهارت اخیر درباره حجاب؛

متن گفتار اینجانب در دیدار فرمانده نیروی انتظامی به صورت صحیح درج نشده است +سند

دفتر آیت الله سبحانی نسبت به برخی از نقل قول ها درباره اظهارات اخیر در دیدار با مسئولین نیروی انتظامی واکنش نشان داد. متن گفتار اینجانب در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت صحیح درج نشده است. در حالی که روزنامه اطلاعات به صورت صحیح آورده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دفتر آیت الله سبحانی نسبت به برخی از نقل قول ها درباره اظهارات اخیر در دیدار با  مسئولین نیروی انتظامی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، دو روز پیش بود که رسانه ها در نقل قولی از آیت الله سبحانی و دیدار با مسئولین نیروی انتظامی درباره کم بودن اهمیت ربا خواری در مقایسه با حجاب آورده بودند: "حجاب نماد جمهوری اسلامی است؛ بدحجابان به نظام دهن‌کجی می‌کنند در حالی که رباخواران کاری به نظام ندارند و برای کسب سود بیشتر در پستوها ربا می‌خورند؛ این بدحجابان هستند که به نظام دهن‌کجی می‌کنند و اعمال بدحجابان از رباخواران بدتر است."

این مسئه  باعث شد یکی از دانشجویان با ارسال یادداشتی به «خبرنامه دانشجویان ایران» سوالاتی را درباره این اظهارات آیت الله سبحانی مطرح کند. اما دو روز بعد از این پرسش،  این مرجع عالی‌قدر جوابیه ای را درباه این اظهارات منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: "مسئولین محترم خبرگزاری ها، با اهداء سلام، تصدیع می دهد، متن گفتار اینجانب در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت صحیح درج نشده است. در حالی که روزنامه اطلاعات به صورت صحیح آورده است. آنچه که بنده گفته بودم این بود که رباخواری محاربه با خداست؛ چنانچه قران می فرماید: "فاذنوا به حرب من الله ... " و جرم آن قابل قیاس با بی حجابی نیست، ولی حجاب در جمهوری اسلامی ایران به صورت نماد در آمده است. کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند نوعی دهن کجی به نظام دارند، بنابر این متن خبر درج شده در سایت را اصلاح فرمایید. جعفر سبحانی"

نگارنده و «خبرنامه دانشجویان ایران» ضمن تشکر از محضر مرجعیت بزرگوار، آیت الله سبحانی، تصحیح می دارد خبر فوق را از خبرگزاری رسا، که معمولا منبعی موثق در پوشش اخبار روحانیت معزز است، نقل کرده بود، و نقد وارده هم از همین سو بوده است.  حالا با تصحیح فرمایشات آیت الله سبحانی، سئوال اولیه مرتفع می گردد.

مرتبط ها