کد خبر: 171624

تیم مذاکره کننده فقط برای «بله» گفتن خلق نشده!

مهدی محمدی تحلیلگر سرشناس مسائل هسته ای در مطلبی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است واکنش تندی نسبت به روند طولانی کردن مذاکرات و آوردن متن توافق به تهران جت تایید مسولان بلند پایه نظام نشان داده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی محمدی تحلیلگر سرشناس مسائل هسته ای در مطلبی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است واکنش تندی نسبت به روند طولانی کردن مذاکرات و آوردن متن توافق به تهران جت تایید مسولان بلند پایه نظام نشان داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدی می نویسد: شنیده ام که احتمال دارد دوستان مذاکره کننده روز شنبه با یک متن کم و بیش نهایی شده راهی تهران شوند. واقعیت این است که می دانیم غیرممکن است بتوان با امریکا به متن مشترکی رسید که خطوط قرمز ایران در آن لحاظ شده باشد. این تنها زمانی ممکن است که استراتژی امریکا درباره ایران تغییر کرده باشد که می دانیم نکرده است. تحت این شرایط، به تهران آوردن متنی که تقریبا مطمئنیم حاوی یک «توافق بد» است یک معنا بیشتر ندارد و آن هم این است که کسانی می خواهند هزینه اجتماعی عدم توافق و «نه» گفتن به یک توافق بد، به دوش نظام بیفتد. تیم مذاکره کننده هسته ای به اندازه کافی اختیار دارد. این تیم فقط برای بله گفتن خلق نشده است. اگر «نه» ای لازم است، باید در همان وین گفته شود و نیازی به کشاندن کار به تهران نیست مگر اینکه ...