کد خبر: 171758

امام جمعه شیراز: جنایات آمریکا در ایران یک کتاب قطور و مفصل است

خبرنامه دانشجویان ایران: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: با توجه به تمدید دوران مذاکرات و تلاش مذاکره‌کنندگان بار دیگر به لزوم شفافیت در توافقنامه نهایی تأکید می‌شود، چراکه تمام قراردادهای مرزی که انگلستان بعد از جنگ جهانی دوم در کشورهای اسلامی امضا کرد همه آن‌ها که در تمام آن کشورها استخوانی لای زخم گذاشته‌شده که هر موقع خواستند آن را زنده کنند.

به گزارش فارس، وی افزود: بین ما و عراق، بین عربستان و قطر، بین افغانستان و پاکستان و بین همه کشورهای اسلامی چنین قراردادهایی وجود دارد و این خاصیت استکبار جهانی است.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ما در عهدنامه ترکمنچای، در عهدنامه گلستان و همین قرارداد الجزایر که به مناسبت آزادسازی گروگان‌ها و جاسوس‌های آمریکایی برگزار شد مگر ما چوب نخوردیم و مگر امریکا از این عدم شفافیت سوءاستفاده نکرد.

وی تصریح کرد: در همین جریان حمله امریکا به افغانستان و عراق که در مقابل طالبان و صدام آن روز بود مگر همکاری‌های ایران نبود، مگر قرارهایی که با ما بسته بود عمل کرد و ما چند بار باید از این جرثومه فساد ضربه بخوریم و هوشیار نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس بیان کرد: ما باید قراردادمان شفاف، صریح، روشن بوده و تمام خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب تبیین کردند یک‌به‌یک به‌جای خود موردتوجه باشد.

وی افزود: از گروه مذاکره‌کننده امین، جسور، شجاع، پرانگیزه غیرازاین هم توقع از آن‌ها نیست.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: جنایات امریکا به‌ویژه آنچه درباره ایران انجام داده، یک کتاب قطور و مفصل است.

وی یادآور شد: جنایت حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایرباس که از بندرعباس عازم دبی بود در روز دوازدهم تیر 1367 ازجمله جنایاتی است که نقطه سیاهی روی سردمداران و دولتمردان امریکا کشید.

وی ابراز داشت: آنان از رسوایی چنین کار ناپسندی رها نخواهند شد که یک هواپیمای مسافربری با 298 مسافر، با 66 کودک، 57 زن و عده‌ای از اتباع کشورهای دیگر در آسمان در مسیر خودش در حال حرکت باشد و توسط دو موشک از طرف ناو آمریکایی هدف قرار بگیرد و بعد هم فرمانده ناو از سوی دولت امریکا موردتقدیر واقع شود.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: اینجاست که قلم‌به‌دستان مزدوری که امروز در جامعه ما اصالت خودشان را تطهیر چهره آمریکا قرار دادند و می‌خواهند به هزار عنوان این چهره زشت را بزک کنند و دشمنی‌های گذشته امریکا را نسبت به این ملت و مملکت به فراموشی بسپارند، کار آن‌ها جز خیانت به ملت، خیانت به کشور و خیانت به آرمان این ملت و انقلاب اسلامی نیست.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها گفت: حادثه انفجار مسجد امام جعفر صادق کویت بار دیگر هماهنگی استکبار جهانی و سران مرتجع منطقه را به نمایش گذاشت.

به گفته وی، در این جنایت هولناک امریکا، اسرائیل، آل‌سعود، آل‌خلیفه و گروه تروریستی داعش به‌عنوان صحنه‌گردان مستقیماً حضور داشتند.

وی افزود: این نسل‌کشی اسلامی که امروز شروع‌شده، تداوم نسل‌کشی‌هایی است که استکبار جهانی از دوران جنگ صلیبی آغاز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: مسئله روز قدس در این شرایط و در این موقعیت باید به بهترین شکل برگزار شود که یک روزگاری اسرائیل در فلسطین بود و امروز در یمن، سوریه، عراق، لبنان، بحرین و در کویت در همه‌جا دستش به خون مسلمانان آغشته است و باید در روز قدس به استغاثه مسلمانان جهان پاسخ گفته شود و اسرائیل بفهمد و بداند که شمارش معکوس برای او آغازشده است.

آیت‌الله ایمانی در سخنان خود با اشاره به توجه خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی در نزدیک حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) اظهار داشت: به استان‌های مختلف کشور قطعاتی از زمین واگذارشده که زائرسراهای خوب و مطلوب برای طبقات متوسط جامعه بسازند که طبقات متوسط جامعه فقط هزینه نگهداری ساختمان را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: برای استان فارس نیز قطعه زمینی در نظر گرفته‌شده که حدود یک‌هزار مترمربع یا بیش از آن است و 400 تخت در این ساختمان 12 به وجود می‌آید که شهرهای استان فارس هرکدام بتوانند مسافرانی که از بضاعت مالی بالایی برخوردار نیستند به‌نوبت به مشهد مقدس اعزام شوند و از این فضای معنوی که فاصله خیلی کمی هم با حرم مطهر دارد استفاده کنند. امام‌جمعه شیراز در ادامه افزود: عموم مردم ما باید در این کار خیر سهیم باشند، شماره‌حساب آماده‌شده است، اطلاعات لازم به اطلاع شما در هفته آینده در شکل یک بروشور خواهد رسید و امیدوارم تمام خیرین هرکجا که هستند در این کار پسندیده شرکت کنند.

مرتبط ها