کد خبر: 174560

نژادپرستی آریایی در سال 2015 میلادی؛

حمله به رامبد جوان و مهمانان افغانستانی خندوانه

جوان بالاجبار تصویر محمد سرور رجایی را از اینستاگرامش پاک کرد اما یک واقعیت وجود دارد که همان عده ای که دائما دم از آریایی بودن می زنند و آریایی آریایی می کنند رفتار زشتی را نشان دادن که این روزها در سال 2015 به آن racisme یا نژاد پرستی می گویند.

خبرنامه دانشجویان ایران: میهمان پنج شنبه رامبد جوان در برنامه خندوانه مهاجران افغانستانی و محمد سرور رجایی شاعر و نویسنده افغانستانی بود. اتفاقی که گرچه نشان داد افغانستانی های مقیم ایران هم مثل ایرانی ها می خندند اما با رفتار عجیبی در اینستاگرام رامید جوان مواجه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رامبد جوان عادت دارد هر شب بعد از برنامه تصویری از میهمان یا یک قسمت از برنامه را منتشر کند و نظر مخاطبان را مستقیم جویا شود.

تصویر رامید جوان در حین گفت و گو با رجایی تصویری بود که برای حضور افغانستانی ها در خندوانه انتخاب شد. اما موج عجیبی علیه این قسمت از برنامه راه افتاد و کامنت هایی که بعضا اهانت به مهاجران افغانستانی بود درج شد.

جوان بالاجبار تصویر محمد سرور رجایی را از اینستاگرامش پاک کرد اما یک واقعیت وجود دارد که همان عده ای که دائما دم از آریایی بودن می زنند و آریایی آریایی می کنند رفتار زشتی را نشان دادن که این روزها در سال 2015 به آن racisme  یا نژاد پرستی می گویند.

رفتاری که پیش از این هم در قبال عرب ها در شبکه های اجتماعی انجام شد. بعد از باخت ایران به عراق در جام ملت های آسیا بدترین اهانت ها و فحاشی ها به عراقی ها صورت گرفت. عراقی هایی که رفتار خوبشان با زوار ایرانی در مراسم اربعین زبان زد عام و خاص است مورد هجوم قرار گرفتند. کسانی در این میان داعیه دار 8 سال دفاع مقدس و کشته های ایرانی در جنگ تحمیلی شدند که نگاه به اکانت شبکه اجتماعی شان نشان می داد اکثرا دل در گرو خطوط آبی و ستاره های پرچم USA دارند تا حتی پرچم کشور خودشان!

افغانستانی ها علاوه بر مجاورت دینی و جغرافیایی و زبانی سال هاست که کنار ایرانی ها زندگی می کنند. بدون شک میان تمام مهاجران افغانستانی آدم های خوب با کثرت بیشتر و افراد ناباب و هنجار شکن هم وجود دارند اما چرا عده ای نسبت به افغانستانی ها آنقدر حساس شده اند؟

در روزهایی که از لندن دستورهایی برای تغییر آداب و فرهنگ افغانستانی ها صادر می شود که نمونه آن برگزاری جشن های رقص و آواز و تغییر مدل لباس و موی جوانان افغانستانی است بعضی از ایرانی ها با ادعای آریایی مهاجران افغانستانی را مورد خشم و غضب قرار می دهند.

عادل فردوسی پور و رامبد جوان را می توان از جمله مجریان تلویزیون دانست که برچسب حکومتی بودن به آنها نمی خورد ولی هر 2 مجری به موضوع افغانستان می پردازند و جالب آنک هر دو مورد عتاب قرار می گیرند!

آیا تمام دزدهای ایران افغانستانی هستند؟ آیا تمام موارد تجاوز در ایران توسط افغانستانی های مهاجر صورت گرفته است؟ کسانی که هتاکانه با افغانستانی ها میهمان برنامه خندوانه برخورد کردند کاش همین واکنش ها را نسبت به صادر کننده ایدز به ایران یعنی لوران فابیوس داشتند.

طبق آمار افغانستانی ها حدود 3000 شهید در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران داشته اند. یعنی افغانستانی ها باورشان شده است که ایران وطن شان است و برای حفظ حریم و ناموس ایرانی باید خون و جان داد.

ادعای روشنفکری و آریایی بودن بعضی افراد در شبکه های مجازی با این رفتار قرون وسطایی نژاد پرستانه که شبیه هیتلر است کاملا متناقض است. اتحاد ایرانی ها و افغانستانی ها منطقه را برای چند گروه نا امن می کند که در راس آن حکومت سعودی و آمریکا است. یادمان نرود تا حدود 200سال پیش هرات قسمتی از ایران بود و اگر کج فهمی و بی درایتی قجرهای وطن فروش نبود شاید امروز محمد سرور رجایی و دوستانش در خندوانه آنقدر مورد هتاکی قرار نمی گرفتند.