کد خبر: 175186

به بهانه سالروز بمباران اتمی هیروشیما؛

فیلم:: در یکی دوثانیه با سقوط علم از آسمان

اواخر جنگ جهانی دوم در سال 1945 بود، حضور ژاپن در آبهای آمریکا و تلفات بالای نظامیان آمریکایی باعث تصمیمی توط مسئولان ایالات متحده شد که تا سال های سال، به عنوان بزرگترین «جنایت انسانی» قلمدار شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: اواخر جنگ جهانی دوم در سال 1945 بود، حضور ژاپن در آبهای آمریکا و تلفات بالای نظامیان آمریکایی باعث تصمیمی توط مسئولان ایالات متحده شد که تا سال های سال، به عنوان بزرگترین «جنایت انسانی» قلمدار شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، جان باختن 220هزار نفر در حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناگازاکی و آثار بعد آن باعث شده، همه ساله و در سالروز این اقدام ضد بشری، مستندسازها به بررسی زوایای پنهان این «آدم کشی» توسط آمریکایی ها بپردازد.

من مرگ می شوم

«من مرگ می شوم»، یکی از آن دست مستندهای آرشیوی است که در 40 دقیقه مراحل طراحی و ساخت اولین بمب اتمی توسط آمریکا را در جنگ جهانی دوم روایت می کند. مهدی فیاضی به عنوان کارگردان و مهدی نقویان تهیه کننده این مستند هستند. این مستند در پنجمین جشنواره فیلم عمار لوح افتخار تحقیق و پژوهش را از هیات داوران دریافت کرده است.

از اینجـــا می توانید این مستند را مشاهده کنید

مستند تولد در زمین سوخته

یکی دیگر از مستنداتی که سال گذشته با استقبال دانشجویان روبرو شد، مستند ” تولد در زمین سوخته ” بود، وحید فرجی، به عنوان کارگردان برای ساخت این مستند به ۸ کشور دنیا سفر کرده است تا با حدود ۵۰ نفر از متخصصان مختلف گفت‌‌وگو کند. «تولد در زمین سوخته» اثرات منفی استفاده از تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده را در هشت قسمت ۲۵ دقیقه‌ای روایت می کند.

فیلم کامل این مستند را نیز می توانید از اینجــا مشاهده کنید

مرتبط ها