کد خبر: 177661

اکانت اینترنتی خود را هر ماه تغییر دهید

کارشناس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: کاربران در قبال اکانت اینترنتی خود مسئول هستند و باید مراقب باشند تا از اکانت آنها سوء استفاده نشود.

خبرنامه دانشجویان ایران: کارشناس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: کاربران در قبال اکانت اینترنتی خود مسئول هستند و باید مراقب باشند تا از اکانت آنها سوء استفاده نشود.

مهدی کولیوند اظهار کرد: نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده از مودم‌های ای.دی.اس.ال گاهی موجب ایجاد دردسرهای فراوانی برای کاربران می‌شود.

وی افزود: مجرمان سایبری با به‌کارگیری اکانت اینترنتی افراد، مرتکب جرم شده و این کاربر است که باید پاسخ‌گوی مقام قضایی باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی کاربران بعد از دریافت مودم از شرکت‌های خدمات اینترنتی همان نام کاربری و رمز عبور پیش فرض را استفاده می‌کنند و نسبت به تغییر آن‌ها هیچ‌گونه حساسیتی ندارند که این امر موجب می‌شود به‌راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار و از طریق اکانت اینترنتی آن‌ها در فضای مجازی جرم اتفاق بیافتد.

کولیوند ادامه داد: نخستین اقدام بعد از خرید مودم و برقراری اینترنت، تغییر رمز عبور پیش‌فرض مودم است و این تغییر نیز در دوره‌های ماهانه باید انجام شود.

کارشناس پلیس فتا تاکید کرد: کاربران از دادن رمز عبور و اکانت خود به دیگران خودداری کنند و با تغییر نام کاربری و رمز عبور خود را در فواصل زمانی کوتاه 10 یا 20 روزه مانع از نفوذ هکرها برای سرقت از اکانت خود شوند.

وی یادآورشد: همچنین بهتر است کاربران برای رمزگذاری شبکه به‌جای استفاده از مکانیسم WEP از WPA استفاده کنند تا احتمال نفوذ غیرمجاز به شبکه شما به حداقل برسد.

کولیوند گفت:ضروریست کاربران SSID خود را مخفی یا به اصطلاح خاموش کنند که برای انجام این کار باید در تنظیمات مربوط به وایرلس مودم این گزینه را پیدا کرده و با خاموش کردن این قابلیت، نام مودم خود را از لیست وایرلس‌ها ناپدید کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط ها