کد خبر: 1857

رویت هلال ماه غروب شنبه سخت است

عملیات استهلال ماه شوال از غروب روز شنبه 29 رمضان آغاز می شود و چنانچه در این روز هلال ماه رویت شد روز یکشنبه 29 شهریور برابر با اول ماه شوال وعید سعید فطر خواهد بود و اگر این هلال رویت نشد، دوشنبه 30 شهریور ماه با این عید سعید تقارن خواهد داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران:عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه کارشناسان پیش بینی کردند که احتمالا رویت هلال ماه شوال درغروب شنبه آتی انجام می شود، درعین حال گفت: البته رویت ماه نو در روز شنبه ( 28 شهریورماه) رویت دشواری است.

علیرضا موحدی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایرنا اظهار داشت: عملیات استهلال ماه شوال از غروب روز شنبه 29 رمضان آغاز می شود و چنانچه در این روز هلال ماه رویت شد روز یکشنبه 29 شهریور برابر با اول ماه شوال وعید سعید فطر خواهد بود و اگر این هلال رویت نشد، دوشنبه 30 شهریور ماه با این عید سعید تقارن خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دیدن هلال ماه در غروب شنبه آتی رویت دشواری است، ادامه داد: باید منتظر باشیم تا نتیجه رصدها نیز اعلام شود چرا که مشخصات این هلال حاکی از مشکل بودن رویت آن دارد.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: به لحاظ پیش بینی، کارشناسان رویت احتمال رویت ماه در روز شنبه را داده اند اما آن ها نیز معتقدند که دیدن این هلال مشکل است.

موحدی نژاد درعین حال گفت : امسال برای هلال ماه مبارک رمضان مشکلی وجود نداشت ورویت هلال ماه مبارک رمضان با تقویم خورشیدی تقارن داشت.

به گفته وی به لحالظ تجربی درسنوات گذشته نمونه هایی از هلال ماه وجود داشت که شرایط رویت دشوارتری داشتند اما بالاخره با دقت جستجوگران رویت انجام شد.

موحدی نژاد افزود: از طرفی شورای تقویم موسسه ژئوفیزیک هم اطلاعیه ای تنظیم کرده است مبنی بر اینکه که احتمال دارد هلال ماه روز شنبه دیده نشود.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: برای استهلال ماه مبارک رمضان حدود 120 گروه بعد از ظهر آخرین جمعه مردادماه کار خود را آغاز و نتایج آن را به استان ها اعلام کردند.

مرتبط ها