کد خبر: 188345

نامه سرگشاده بسیج دانشجوئی دانشگاه زنجان خطاب به وزیر علوم

بسیج دانشجوئی دانشگاه زنجان در اعتراض به اتفاقات صورت گرفته در جشن ربیع که همراه با رقص و آوازخوانی بود ، اقدام به انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری نمود و خواستار رسیدگی مراجع ذی ربط در این زمینه شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجوئی دانشگاه زنجان در اعتراض به اتفاقات صورت گرفته در جشن ربیع که همراه با رقص و آوازخوانی بود ، اقدام به انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری نمود و خواستار رسیدگی مراجع ذی ربط در این زمینه شد.

متن نامه به شرح ذیل است :

بسمه تعالی

«اینجا زنجان  است… صدای ما را از رادیو ملی جمهوری اسلامی ایران می‌شنوید، به گزارش واحد مرکزی خبر، امروز (سال ۶۵ ) عملیات کربلای ۵ با رمز مقدس یا زهرا(س) در منطقه شلمچه و شرق بصره انجام شد و  رزمندگان استان زنجان در این عملیات  با شکستن سخت ترین و نفوذ ناپذیرترین خطوط دشمن در پاسگاه کوت  با تقدیم حدود ۲۰۰ شهید راه را برای پیروزی های درخشان دیگر هموار کردند.»

۲۹ سال بعد…

اینجا زنجان است، صدای ما را از دانشگاه زنجان می‌شنوید؛ امروز ۳۰ آذر  ماه سال ۹۴ و در سالی که  دانشگاه زنجان ، چهل سالگی خود را پشت سرگذاشت ، شاهد حضور  مجری معروف صدا و سیما در دانشگاه زنجان و  رقص و آواز خوانی مفصل در سالن همایش های غدیر دانشگاه زنجان با حضور دانشجویان پسر و دختر  بودیم؛ برنامه ای که به گفته مجری معروف شبکه سه سیما با مجوز …….بوده و حال این اجازه از سمت کدام مسئول دانشگاه صادر  شده جای سوال و بررسی دارد .

جناب آقای دکتر محمد فرهادی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری دولت تدبیر و امید

سلام علیکم و رحمت الله

اینجا ایران است سرزمین باستانی موحدان تاریخ و مردمی با غیرت از نژاد سلمان فارسی است، مردم این دیار هزار و ۴۰۰ سال است که از جان و جوانانشان می‌گذرند و خونشان بر زمین می‌ریزد تا پرچم حیا و عفت و دین اسلام همچنان در آسمان ایران در اهتزاز بماند؛ سرزمینی که برای اسلامی ماندن هر وجب آن یک جوان پاک در خون خود غلطیده است.

آقای وزیر اینجا ایران است… ایران اسلامی!

نمی‌دانیم چه بر سر برخی افراد آمده که در سال ” دولت و ملت ، هم دلی و هم زبانی ” با عمل و  رفتار خود و با برگزاری جشن هایی با محتوای رقص و آواز  بر ساز  تک صدائی دمیده و  مایه دلخوری خیل کثیری از دانشجویان را فراهم می کنند .

آیا “هم دلی و هم زبانی” به معنای صدور مجوز کتبی یا شفاهی برای برگزاری جشنی مغایر با شئونات اسلامی و آن هم در دانشگاهی که شعار آن ” دانشگاه زنجان ، آفتاب توسعه استان ” است ، می باشد؟!

جناب وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، با کدامین حکم و اجازه  شرعی چنین مجوز هایی صادر شده است؟! رقص پسران و دختران دانشجو ، مطابق با کدام سرفصل و اولویت فرهنگ این کشور است؟! آقای وزیر، هنوز نگاه مادران به تابوت استخوان‌های باقی مانده از فرزندانشان تمام نشده است، هنوز اشک چشم دختران و پسرانی که پدرانشان را دادند تا حیا و عفتشان را نگه دارند، خشک نشده است.

آقای وزیر! به یادتان می‌آوریم که حماسه ۹ دی در ادامه عاشورا است؛ آیا برخی هوس دیدن یک حماسه ۹ دی دیگر در سال ” دولت و ملت ، هم دلی و هم زیانی ” و به هم پیچیدن طومار فتنه گران فرهنگی را دارند؟!

آقای وزیر ….!

مگر یادتان نرفته است کلام رهبری را که فرمودند : «اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است. برای تحرّک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راه‌های دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پرده‌های تقوا -که خوشبختانه جوان متدیّن امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاه‌ها اصلاً وجهی ندارد. بنده البتّه نشانه‌های این قضیه و مشکل را خیلی سال قبل -که از سوی یک تشکّل دانشجوییِ آن‌وقت، یک حرکتی در دانشگاه انجام گرفته بود- دیدم و هشدار هم دادم لکن متأسّفانه دنبال نشد و چوبش را هم خوردیم؛ چند سال چوبش را خوردیم؛ امروز نبایست اجازه این کارها داده بشود؛ اینها خلاف آزادی‌خواهی نیست، انجام این کارها نشانه‌ی میل به آزادی و آزادی‌خواهی نیست».

آقای وزیر ….!

ما دانشجویان بسیجی امت حزب الله و پیروان راستین خط امام به عنوان چشمان بیدار وآگاه جامعه و دانشگاه بر عهد و پیمان خود با امام راحل(ره)، شهدا و فرمانده کل قوا، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، پایبندیم و وظیفه خود می‎دانیم به عنوان جوانان مومن و انقلابی که درکلیه مسائل مطالبه‎گر دستورات و رهنمودهای رهبر عزیزمان باشیم و هرگونه تخطی از آرمان‎های اسلام و انقلاب را نخواهیم پذیرفت.

ما بسیجیان دانشگاه زنجان ، خواستار رسیدگی هر چه سریعتر نسبت به این حرمت شکنی را که به نام  ولایت و به کام سفاهت و در جشنی که منتسب به حضرت صاحب الزمان (عج) بود را از شما داریم .

السلام علی من التبع الهدی

بسیج دانشجوئی دانشگاه زنجان

مرتبط ها