کد خبر: 188753

راه اندازی دفاتر مشاوره ازدواج در دانشگاه‌ها

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم جزئیات راه اندازی دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم جزئیات راه اندازی دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

حمید یعقوبی در گفتگو با مهر، با اشاره به آخرین وضعیت برنامه تربیت مشاورازدواج و راه اندازی مراکز مشاوره تخصصی ازدواج در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: قرار بود تربیت مشاور ازدواج با هماهنگی معاونت امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش وجوانان صورت گیرد و آن معاونت، تعدادی کارگاه آموزشی تربیت ازدواج برگزار کند که هنوز اجرایی نشده و در حال عقد تفاهم نامه هستیم.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: پیش نویس تفاهم‌نامه آن تهیه شده و به همکاران در معاونت ورزش و جوانان ارسال شده تا نظرات خود را ارایه کنند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم تا در تمام دانشگاه‌ها یک نفر متخصص به روز مشاوره ازدواج داشته باشیم.

یعقوبی افزود: با توجه به برنامه‌ وزارت ورزش و جوانان در مورد ازدواج آگاهانه، پیگیر این موضوع هستیم که مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در دانشگاه‌ها، راه اندازی شده و خدمات پیش و بعد از ازدواج ارایه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده دانشجویان در مرحله انتخاب همسر بوده و یا اوایل زندگی خود را طی می کنند، بنابراین از نظر کارشناسی دانشگاه‌ها برای راه اندازی مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تعالی خانواده جایگاه مناسبی هستند.

مرتبط ها