کد خبر: 192182

چامسکی در «افق» از ایران هراسی می‌گوید

چامسکی در «افق» از ایران هراسی می‌گوید

خبرنامه دانشجویان ایران: برنامه این هفته «عصر» شبکه افق، با موضوع ایران هراسی در غرب و گفت وگو با نوام چامسکی نظریه پرداز معروف آمریکایی، پنجشنبه این هفته پخش می‌شود.

به گزارش فارس، انقلاب اسلامی ایران پدیده ای شگرف در فضای سیاسی و اجتماعی واپسین دهه های قرن بیستم بود؛ دگرگونی حساسی که همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و فلسفی را در بر می گرفت و انقلابی با شکل جدید برای سیاست ورزان و نظریه پردازان غربی به شمار می رفت.

این اتفاق بزرگ و تاثیرگذار که امواج آن در قالب بیداری اسلامی، کشورهای منطقه را در بر گرفته و سبب نهادینه شدن فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر غرب شده است، مستکبران را بر آن داشت که پروژه های مختلفی تحت عناوینی همچون اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی را در دستور کار قرار دهند چه اینکه هیچ یک از تهدیدات و اقدامات عملی آنها همچون جنگ سخت و نرم و تهاجم اقتصادی راه به جایی نبرد به همین دلیل بر آن شدند که افکار عمومی در سطح بین المللی را نسبت به ایران گمراه کنند و سپس دیگر نقشه هایشان را به مرحله اجرا درآورند.

برنامه گفت وگو محور «عصر» با تهیه کنندگی و اجرای نادر طالب زاده، این هفته شامل بخش دوم گفت وگو با فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی و با موضوع لرزش های یک گذرگاه و با موضوع پروژه های ایران هراسی در سطح منطقه و جهان خواهد بود.

همچنین قرار است ارتباطی اینترنتی با نوام چامسکی نظریه پرداز مشهور آمریکایی و دیوید بارسامیان صاحب یکی از شبکه های رادیویی در ایالات متحده در مورد پروژه های ایران هراسی برقرار شود.

این برنامه پنجشنبه 15 بهمن ماه ساعت 21.30 از شبکه افق پخش می شود ضمن اینکه ساعت های 11 و 15 روز بعد هم برای تکرار آن در نظر گرفته شده اند.