کد خبر: 192366

فیلم:: امام‌‌(ره): خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم!

خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم! خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‌اش را ببرم! [گریه و ابراز احساسات شدید جمعیت و شعار درود بر خمینی‌] طبقه‌های بالا، آنهایی که فعالیت هیچ نداشتند و مخالفت هم ندارند، حقی ندارند، و نباید حقی داشته باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنان تامل برانگیز هاشمی رفسنجانی روز 12 بهمن در فرودگاه امام در حمله به شورای نگهبان که در بخشی از آن همه را بدهکار بیت امام(ره) دانسته بود با واکنش های  مواجه شد چرا که به اعتتقاد بسیار از کارشناسان  این سخنان از جنس ملوک‌الطوایفی وسهم‌خواهی از انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر چند این نگاه حضرت امام در تمام مواضع ایشان ساری و جاری بود و تا آخر عمر مبارکشان و همچنین در وصیتنامه الهی سیاسی ایشان نمایان است در اینجا بد نیست به بازخوانی یکی از سخنرانی‌های رهبر کبیر انقلاب بپردازیم. این سخنرانی  بخشی از سخنرانی 15 خرداد 1358 امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه است.

از 15 خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم یعنی شما خون دادید، من که نشسته‌ام اینجا. من هم هیچ حقی ندارم. شما خون دادید. شماها به میدان رفتید؛ شماها مبارزه‌ کردید؛ ماها هیچ حقی نداریم. ما باید برای شما خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفاده عنوانی. خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم! خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‌اش را ببرم! [گریه و ابراز احساسات شدید جمعیت و شعار درود بر خمینی‌] طبقه‌های بالا، آنهایی که فعالیت هیچ نداشتند و مخالفت هم ندارند، حقی ندارند، و نباید حقی داشته باشند؛ لکن اگر از حالا خدمت بکنند، صاحب حق می‌شوند. و من مأیوسم که خدمت بکنند. آنهایی که نظر انحرافی دارند، آنهایی که نظر خیانت به اسلام و این ملت دارند، آنهایی که اسلام 1400 ساله را کافی نمی‌دانند، آنها باید حسابشان را از ملت جدا کنند. جدا هم هست. ما از این به بعد احتیاج به شما داریم. احتیاج به همین طبقه؛ و بی‌نیاز از آن طبقات.

منبع: صحیفه امام خمینی، جلد 8،  صفحات 53 تا 60


دانلــود

مرتبط ها