کد خبر: 197976

گزارشی پیرامون تعطیلی شورای عالی سینما؛

سینما برای سیاست در دولت روحانی +فیلم

شورای عالی سینما، که قرار بود به حل مشکلات سینما با حضور بالاترین مقام اجرایی کشور، یعنی رئیس‌جمهور بپردازد پس از سه سال از به قدرت رسیدن دولت یازدهم، در حالی منحل می‌شود که روحانی، حتی یکبار هم در این شورا حضور نیافته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس جمهور روحانی در سال 92 در نطق‌های انتخاباتی‌اش بارها بحث را به سینما و هنر کشاند و وعده‌هایی جدی درباره سینما داد. وعده هایی که باعث شد تا برخی  از سینماگران، چند روز مانده به انتخابات بیانیه‌ای در حمایت از او منتشر کنند. حمایتی که با حضور در چند کلیپ تبلیغاتی برای او ادامه دار شد. اما با وجود حمایت هنرمندان از آقای روحانی مطالبات زیادی در سینما وجود دارد که هنوز بعد از سه سال بر زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای عالی سینما، که قرار بود به حل مشکلات سینما با حضور بالاترین مقام اجرایی کشور، یعنی رئیس‌جمهور بپردازد پس از سه سال از به قدرت رسیدن دولت یازدهم، در حالی منحل می‌شود که روحانی، حتی یکبار هم در این شورا حضور نیافته است. با وجود رونق تولید و فروش فیلم‌های سینمایی در سال 95 و درخشش جوانان در این عرصه اما گویا رئیس جمهور آنچنان پرشور که در نطقهای انتخاباتی اش می‌گفت علاقه ای به حوزه فرهنگ و سینما ندارد و ترجیح می‌دهد وقتش را به مسائل دیگر اختصاص دهد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم در این باره می‌گوید: بخشی از برگزاری جلسات شورای عالی سینما به ما مربوط می‌شود که این بخش مشکلی ندارد، اما بخش دیگری مربوط به حضور رییس جمهور است که ایشان باید برای برگزاری این جلسات وقت داشته باشند.

در ادامه گزارشی تصویری درباره پشت پرده این اتفاقات ببینید:
 


دانلود

مرتبط ها