کد خبر: 203072

رتبه بندی مدارس غیردولتی از امسال

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی از امسال براساس کیفیت و امکانات آموزشی به ۴ رتبه عالی، ممتاز، خوب و متوسط تقسیم می شوند و شهریه دریافتی مدارس براساس این رتبه‌بندی انجام خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی از امسال براساس کیفیت و امکانات آموزشی به ۴ رتبه عالی، ممتاز، خوب و متوسط تقسیم می شوند و شهریه دریافتی مدارس براساس این رتبه‌بندی انجام خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه خبر، مرضیه گُرد گفت: این رتبه بندی جدا از درجه بندی و متناسب با فرهنگ بومی کشور و بر اساس نظام ارزیابی آموزشی اجرایی خواهد شد.

وی به برخورد جدی آموزش و پرورش با مدارس غیردولتی متخلف همزمان با فصل ثبت نام تاکید کرد و افزود: مدیران 4 مدرسه غیردولتی متخلف شهر تهران از سمت خود عزل شدند و 17 مدرسه غیردولتی هم که شهریه اضافی از اولیا گرفته بودند این شهریه را به اولیا بازگرداندند.

گُرد خاطرنشان کرد: این مدارس شهریه مصوب را با شهریه کلاس های فوق برنامه ادغام و مبلغی اضافه تر از شهریه مصوب از اولیا دریافت کرده بودند.

وی تاکید کرد:‌ اخذ شهریه الزامی در مدارس غیردولتی به عنوان خدمات فوق برنامه حتما باید اختیاری و با مجوز آموزش و پرورش باشد و درغیر این صورت تخلف محسوب می شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: از 3 سال پیش به مدارس غیردولتی بی کیفیت برای بالا بردن کیفیت آموزش تذکر داده‌ایم و این مدارس درصورتی که امسال نتوانند تغییری در کیفیت آموزشی خود ایجاد کنند تعطیل خواهند شد.

گُرد اضافه کرد: شهریه همه مدارس غیردولتی شهر تهران روی پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش قرار دارد و دریافت مبلغی بیشتر از آن تخلف بوده است و برخورد قانونی آموزش و پرورش با مدیر مدرسه را به دنبال خواهد داشت.

مرتبط ها