کد خبر: 206015

اقدامی عجیب در دانشگاه حکیم سبزواری؛

به نام گرایش تربیت بدنی با «فیش شهریه» مهندسی!

من دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزش دانشگاه حکیم سبزواری هستم؛ این دانشگاه از ورودی های سال 94 به بعد شهریه مهندسی از دانشجویان شبانه و پردیس دریافت می کند. چندین مرتبه اعتراض کرده این ولی هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان فیزیولوژی ورزشی رشته دانشگاه حکیم سبزواری با ارسال فیش شهریه خود، از یک اتفاق عجیب در این دانشگاه گفتند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رشته پرطرفدار فیزیولوژی ورزشی در مقطع ارشد دارای 5 گرایش با عناوین فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی، فیزیولوژی ورزشی کاربردی، فیزیولوژی فعالیت ورزشی محض، فیزیولوژی فعالیت ورزشی بالینی و تغذیه ورزش است که جزء مجموعه تربیت بدنی و علوم ورزشی قرار میگیرد.

اما تعدادی از دانشجویان رشته ارشد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری مدعی شدند که از دانشجویان شبانه و پردیس این رشته شهریه مهندسی دریافت می شود.

یکی از این دانشجویان می گوید: من دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزش دانشگاه حکیم سبزواری هستم؛ این دانشگاه از ورودی های سال 94 به بعد شهریه مهندسی از دانشجویان شبانه و پردیس دریافت می کند. چندین مرتبه اعتراض کرده ایم ولی هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

این دانشجو در ادامه می گوید: فیزیولوژی ورزشی چه ربطی به مهندسی دارد؟  دانشگاه ادعا می کند که این رشته برای دانشگاه هزینه بالایی دارد و نمی توان کاری کرد.  من این ترم آزمایشگاه داشتم ولی حتی دانشکده تربیت بدنی آزمایشگاه نداره، پس چرا از من پول آزمایشگاه مهندسی ها را گرفتن ولی همه کلاس ها به صورت تئوری برگزار کردند؟

این دانشجو با اشاره اعتراض خود به وزارت علوم مدعی شد: ما حتی وزارت علوم رفتیم؛ وزارت علوم گفت این تخلف است و همان جا پیگیر کار ما شدند و به یکی از مسئولین دانشگاه تماس گرفتند و خواستار بررسی این موضوع شدند و جالب اینجا است که مسئولین دانشگاه هم قول پیگیری دادند.

دانشجوی دانشگاه حیکم سبزواری در پایان نیز تاکید می کند: یکی از دانشجویان که عضو تیم ملی نیز بوده است، پس از رایزنی ها توانسته است این مسئله را اصلاح کند، اما هنوز سه تن از دانشجویان شبانه این مسئله اصلاح نشده است، جالب اینجا است که هزینه کارت دانشجویی که ترم اول 30 هزار تومان از من گرفتند در ترم دوم هم 35 هزار تومان به همین عنوان از من گرفته اند.

مرتبط ها