کد خبر: 207354

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس خطاب به وزیر ورزش:

پرداخت دستمزدهای نجومی به بازیکنان بدتر از بی‌عدالتی و تخلف در ماجرای فیش‌های حقوقی است

چرا باید در جمهوری اسلامی که شعار اصلی چند سال اخیرش، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد و ترویج عدالت بوده است کارگری زحمتکش با چند فرزند دانشجو و در آستانه ازدواج و اشتغال به ازای کار شبانه روزی خود حقوقی کمتر از یک میلیون دریافت کند و ورزشکاری جوان به ازای تمرین و مسابقه ای چند ساعته در برخی روزهای سال با تمام رفاهی و خدماتی بیش از صدبرابر او از بیت المالی که متعلق به همین مردم هست دریافتی داشته باشد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان از پرداخت دستمزدهای میلیاردی به بازیکنان تعدادی از رشته های ورزشی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این نامه آمده است: چرا باید در جمهوری اسلامی که شعار اصلی چند سال اخیرش، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد و ترویج عدالت بوده است کارگری زحمتکش با چند فرزند دانشجو و در آستانه ازدواج و اشتغال به ازای کار شبانه روزی خود حقوقی کمتر از یک میلیون دریافت کند و ورزشکاری جوان به ازای تمرین و مسابقه ای چند ساعته در برخی روزهای سال با تمام رفاهی و خدماتی بیش از صدبرابر او از بیت المالی که متعلق به همین مردم هست دریافتی داشته باشد؟

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمود گودرزی
وزیر محترم ورزش و جوانان

با تقدیم سلام و آرزوی موفقیت برای ورزشکاران غیور و توانمند ایران اسلامی در آوردگاه المپیک ریو، مسئله ای را به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات جامعه دانشجویی خدمتتان طرح می نمایم.

همانطور که مستحضر هستید مسئله اخیر فیش های حقوقی که نمونه ای از بی عدالتی ها و تخلفات صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران می باشد، با اعتراضات بی سابقه مردمی و مسئولان دلسوز نظام مواجه گردید و برخورد با صاحبان این فیش های نجومی و متخلفین امر، یکی از مطالبات اصلی رهبری معظم و مردم انقلابی ایران در چند وقت اخیر بوده است.

در نظامی که داعیه اصلیش برقراری عدالت و پشتیبانی از مستضعفان و پابرهنگان می باشد، جای تاسف است که هر روز وضعیت معیشتی اکثریت زحمتکش و همیشه در صحنه جامعه ناگوارتر و وخیم تر گردد و دریافتی عده قلیلی بدون هیچ پشتوانه عقلی و منطقی از بیت المال روز به روز بیشتر و بیشتر.

دود این امهال و اهمال و تخلفات گسترده مسئولان و متولیان امر، مثل همیشه در چشم جمهوری اسلامی می رود و خاری در گلوی مستضعفین و ملت می شود و آبی در آسیاب دشمنی که هر لحظه مترصد حمله ای ناگهانی به پایه های مشروعیت و مقبولیت نظام است.

مع الوصف مطالبه اصلی ما دانشجویان انقلابی و سربازان بی ادعای این نظام این است همانطور که دریافت چند ده میلیونی یک مسئول دولتی وحکومتی درجمهوری اسلامی عین تخلف و بی‌عدالتی محض است و آن حقوق های نجومی به حکم ولی فقیه جامعه ، مصداق بارز وجوه دریافتی حرام می باشد، به همان اندازه پرداخت دستمزد های میلیاردی از بیت المال نیز برای ورزشکاران و مربیان تیم های دولتی و نیمه دولتی  نیز نمونه بدتر این تخلفات و بی‌عدالتی هاست.

چرا باید در جمهوری اسلامی که شعار اصلی چند سال اخیرش، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد و ترویج عدالت بوده است کارگری زحمتکش با چند فرزند دانشجو و در آستانه ازدواج و اشتغال به ازای کار شبانه روزی خود حقوقی کمتر از یک میلیون دریافت کند و ورزشکاری جوان به ازای تمرین و مسابقه ای چند ساعته در برخی روزهای سال با تمام رفاهی و خدماتی بیش از صدبرابر او از بیت المالی که متعلق به همین مردم هست دریافتی داشته باشد؟

کافیست وزارت تحت نظر حضرتعالی یک نظر سنجی را در سراسر کشور انجام دهد تا برای خفتگانش آشکار شود که چند درصد این مردم که هر روز پنجه در پنجه مشکلات اقتصادی صبح را به شب می رسانند با این پرداختی ها موافق هستند؟ واضح و بدیهیست که اکثریت قاطع جامعه حاضر نیستند با این وضعیت ناعادلانه پرداختی ها حتی لیگ های ورزشی نیز برگزار شود اگر قرار است مظلومی فدای تخلفات گسترده مسئولین و دریافتی های میلیاردی ورزشکاران از بیت المال شود.

ترویج ورزش در جامعه قطعاً یکی از اصلی ترین رسالت های حاکمیت در نظامی اسلامیست اما این ترویج به چه قیمتی باید انجام شود؟ به قیمت عمیق ترین کردن شکاف های طبقاتی و گسترده کردن بی عدالتی و ظلم؟

این مطالبه به حق جامعه باید مد نظر مسئولین قرار گیرد و می‌دانیم که همین گونه نیز هست و شما هم معتقد هستید دریافتی های ورزشکاران از بیت‌المال باید در چارچوبی عادلانه باشد ولو به قیمت قهر و اعتصاب چند بازیکن و تیم ورزشی که همه می دانیم همه این سال ها چه دست های پشت پرده ای مانع از تحقق این امر شده است تا منافع فردی و گروهی برخی ها پا برجا بماند.

امید است در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شاهد یک اقدام انقلابی دیگر از دولت محترم و وزارت تحت هدایت حضرتعالی باشیم.

و السلام علی من التبع الهدی
علی سلطانی وش
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

مرتبط ها