کد خبر: 207649

وقتی دست تروریست‌ها از روزنامه دولتی ایران بیرون می‌زند؛

نگرانی از استقلال ملی یا محاصره تروریست‌ها در حلب؟

وقتی برخی افراد و رسانه ها که در مقابل خسارت برجام سکوت کرده و رسما و علنا حل مشکلات کشور را وابسته به پذیرش شروط آمریکا در همه مسائل اختلافی می‌دانند، ناگهان نگران استقلال کشور شده و از حضور محدود و برنامه‌ریزی‌شده چند جنگنده روسیه در پایگاه نوژه همدان برای حمله به مواضع داعش در سوریه انتقاد می‌کنند و درباره ضرورت دفاع از استقلال کشور می‌گویند، یک جای کار حتما ایراد دارد!

خبرنامه دانشجویان ایران: وقتی برخی افراد و رسانه ها که در مقابل خسارت برجام سکوت کرده و رسما و علنا حل مشکلات کشور را وابسته به پذیرش شروط آمریکا در همه مسائل اختلافی می‌دانند، ناگهان نگران استقلال کشور شده و از حضور محدود و برنامه‌ریزی‌شده چند جنگنده روسیه در پایگاه نوژه همدان برای حمله به مواضع داعش در سوریه انتقاد می‌کنند و درباره ضرورت دفاع از استقلال کشور می‌گویند، یک جای کار حتما ایراد دارد!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که روسیه با دعوت ایران وارد معرکه سوریه شده است و ارائه برخی تسهیلات در پایگاه نوژه همدان به جنگنده‌های روسیه، برای تسریع عملیات علیه داعش و سایر تروریست‌ها در سوریه صورت گرفته است، برخی با بیان اظهارنظرها نسبت به این حضور محدود در نوژه اعتراض کرده و تعدادی از رسانه ها از جمله روزنامه دولتی ایران نیز با انتشار گزارشاتی اقدام به زیر سوال بردن این هماهنگی نظامی در راستای جنگ مشترک ایران و روسیه علیه داعش و تروریسم در سوریه با شعارهای استقلال طلبانه کردند. با این حال اما چندان طول نکشید تا ماهیت این اعتراض به ظاهر استقلال‌طلبانه این جماعت نیز برملا شود.

عملیات بزرگ محاصره تروریست‌ها در حلب توانسته است انسجام اشرار وابسته به عربستان و قطر در سوریه را به هم ریخته و جبهه مقاومت را در آستانه یک پیروزی بزرگ قرار دهد. این محاصره سرنوشت‌ساز می‌تواند منجر به پایان جنگ در سوریه شود و در صورت تسلیم شدن تروریست‌ها، روزشمار پایان جنگ در سوریه آغاز می‌شود. این موفقیت چشمگیر جبهه مقاومت البته باعث نگرانی شدید حامیان تروریسم در غرب شده است. وزارت خارجه آمریکا رسما به دولت سوریه به خاطر محاصره تروریست‌ها در حلب هشدار داده است. از سوی دیگر رسانه‌های غربی نیز با چشم‌پوشی از جنایات غیرانسانی تروریست‌ها، به دنبال ایجاد هجمه رسانه‌ای علیه جبهه مقاومت و تلاش برای لغو محاصره هستند. این درحالی است که از ماه‌ها قبل بارها و بارها دولت سوریه خواستار خروج غیرنظامیان از حلب شده و حتی برای تروریست‌ها نیز اعلام عفو عمومی کرده است.

با این حال و به‌رغم خروج جمعیت چشمگیری از مردم و تسلیم شدن برخی گروه‌های تروریستی اما دیگر تروریست‌ها و نیز حامیان آنها ترجیح دادند در حلب بمانند. در این حالت و در شرایطی که فضا برای شکستن کمر جریان تکفیری تروریستی در سوریه آماده شده است، برخی رسانه ها همصدا با جریان غربی حامی تروریسم در ایران علیه هماهنگی نظامی ایران و روسیه در پایگاه نوژه همدان موضع گرفتند. با این حال اما چند روز بیشتر طول نکشید تا دلیل اعتراض آنها به این حضور نظامی آشکار شود.

روزنامه ایران که ارگان مطبوعاتی دولت به حساب می آید در اقدامی عجیب علیه محاصره تروریست‌ها در حلب موضع گرفت. این روزنامه با انتشار عکس یک کودک سوری در حلب تلاش کرد حملات علیه تروریست‌ها و محاصره این شهر را زیر سوال ببرند. با این حال اما روزنامه دولتی ایران نتوانست خویشتنداری کند و در گزارشی عجیب، رسما علیه محاصره تروریست‌ها در حلب گزارش نوشت.

این روزنامه در صفحه 20 روز شنبه 30 مرداد، محاصره حلب را «جهنمی» توصیف کرد و تلاش کرد یک تصویر اسفبار از وضعیت تروریست‌ها در حلب نشان دهد. این همراهی با تروریست‌ها در ماجرای حلب، در واقع ماهیت اعتراض نمایشی برخی افراد و رسانه ها را به حضور جنگنده‌های روسیه در نوژه فاش کرد.

البته این نخستین‌باری نیست که این جریان در حمایت از تروریست‌های وحشی در سوریه دست به کار می‌شود. رسانه‌های این جریان پیش از این و در آغاز وقایع سوریه نیز رسما علیه بشار اسد و دولت قانونی سوریه گزارشاتی منتشر کردند و تروریست‌های داعش را آزادی‌خواهان و معترضان می‌دانستند. با این حال پس از فاش شدن جنایات غیرانسانی آنها، این جریان حداقل در ظاهر فتیله حمایت از تکفیری‌ها را پایین کشیده بود.

اما حالا همزمان با قطعی شدن شکست تروریست‌ها در محاصره حلب، این‌بار دوستان ایرانی داعش بار دیگر دست به کار شدند تا دلسوزی خود را نسبت به مخالفان جبهه مقاومت در منطقه نشان دهند. این رفتارها بویژه اقدام عجیب روزنامه دولت در ریختن آب به آسیاب تروریست‌ها، البته یک شائبه مهم را نیز مطرح می‌کند. در روزهایی که برخی اخبار از توافقات جدید یا طرح‌های جدید بازیگران اصلی تحولات سوریه برای پایان دادن به جنگ خانمان‌سوز در این کشور خبر می‌دهد و در شرایطی که همه منتظر پشت‌پرده آمدوشد‌های سه‌جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه هستند، این اقدام روزنامه دولتی ایران در کنایه به جبهه مقاومت و در ایجاد حس ترحم نسبت به تروریست‌های سوریه، این شائبه را می‌تواند ایجاد کند که برخی در دولت مخالف تقویت جبهه مقاومت در منطقه هستند.