کد خبر: 208328

جابجایی جنتی، دوقطبی فرهنگی و جلب رضایت اصلاح‌طلبان

برخی از قرائن و شواهد حاکی از آن است که روزهای آتی شاهد تغییری در مدیریت برخی نهادهای فرهنگی داخل دولت خواهیم بود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  برخی از قرائن و شواهد حاکی از آن است که روزهای آتی شاهد تغییری در مدیریت برخی نهادهای فرهنگی داخل دولت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» ، محمدجواد اخوان از فعالان سابق دانشجویی در کانال تلگرامی خود نوشت:

«برخی از قرائن و شواهد حاکی از آن است که روزهای آتی شاهد تغییری در مدیریت برخی نهادهای فرهنگی داخل دولت خواهیم بود. به نظر می‌رسد عدم کامیابی پاستورنشینان در حوزه اقتصادی و معیشتی و نیز آزمون موفق دوقطبی سازی در موضوع کنسرت‌ها، این ایده را در برخی تقویت کرده باشد که باید زمین رقابت را از حوزه معیشت به چالش‌های فرهنگی کشاند و بهانه تبعیت وزیر ارشاد از نظر امام‌جمعه مشهد در موضوع کنسرت‌ها و نیز ناخشنودی رئیس‌جمهور از این امر، زمینه‌ساز جابجایی در رأس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

در این صورت بعید نیست که اولین تغییر کابینه در سطح وزرا از ساختمان واقع در شمال بهارستان کلید بخورد و می‌توان پیش‌بینی کرد که نام چهره‌هایی همچون «احمد مسجدجامعی» –که پیش‌تر هم مدنظر دوم خردادی‌ها بود- به‌عنوان جایگزین علی جنتی مطرح گردد. ناگفته نماند که تغییر پیشین کابینه که در سطح معاونین رئیس‌جمهور رقم خورد، چندان به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نیامد و آن‌ها همچنان منتظر جبران روحانی هستند؛ به‌این‌ترتیب هم هدایت دوقطبی فرهنگی به سمت شکاف جدی پیش خواهد رفت و هم فاصله ایجادشده میان اصلاحات-اعتدال ترمیم خواهد شد.»



 

مرتبط ها