کد خبر: 213225

رئیس دانشگاه تهران: هنوز زمانی برای مراسم آغاز سال تحصیلی تعیین نشده است

چرا روحانی دوست ندارد به دانشگاه بیاید؟

شاید علت امیدواری و اصرار محمود نیلی بر حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران، هزینه‌هایی باشد که سال گذشته در پی لغو حضور روحانی در این دانشگاه تحمیل شده است و نیلی به عنوان رئیس دانشگاه تهران هرگز نمی‌خواهد این لغو شدن برای بار دوم تکرار شود و به همین دلیل کماکان در مصاحبه‌هایش از حضور رئیس‌جمهور در این دانشگاه و آغاز سال تحصیلی پس از یک ماه خبر می‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: شاید بهتر باشد با توجه به پیش رو بودن 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روحانی در دانشگاه تهران حضور یابد و در دانشگاهی که به «نماد آموزش عالی» شناخته می‌شود، از بدعهدی آمریکا در برجام سخن بگوید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از پرحاشیه‌ترین برنامه‌های برگزار شده در دانشگاه تهران، حضور رئیس جمهور در این دانشگاه و سخنرانی در جمع دانشجویان به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور بوده است. در واقع در سال‌های 92 و 93، «حضور» رئیس‌جمهور موجب ایجاد حواشی شده است و برعکس مهرماه امسال و در آخرین سال دولت تدبیر و امید، «عدم حضور» رئیس جمهور باعث بوجود آمدن حواشی شده است.

سال گذشته نیز پس از تبلیغات فراوان برای حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران جهت مراسم آغاز سال تحصیلی 95 - 94، نهایتا در تاریخ 22 مهرماه، دانشگاه تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام نمود مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها لغو و به زمان دیگری موکول شده است. امسال نیز، در حالیکه طبق تقویم آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه تهران، آغاز سال تحصیلی و شروع کلاس‌ها 27 شهریورماه اعلام شده بود، مسئولان این دانشگاه ها پس از گذشت یک ماه، همچنان امیدوار به حضور حسن روحانی در دانشگاه تهران و آغاز رسمی سال تحصیلی 96 - 95 هستند!

کارنامه 4ساله حضور روحانی در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی
سال روز حضور
92 22 مهر
93 15 مهر
94 لغو شد
95 نامعلوم

شاید علت امیدواری و اصرار محمود نیلی بر حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران، هزینه‌هایی باشد که سال گذشته در پی لغو حضور روحانی در این دانشگاه تحمیل شده است و نیلی به عنوان رئیس دانشگاه تهران هرگز نمی‌خواهد این لغو شدن برای بار دوم تکرار شود و به همین دلیل کماکان در مصاحبه‌هایش از حضور رئیس‌جمهور در این دانشگاه و آغاز سال تحصیلی پس از یک ماه خبر می‌دهد. شاید بهتر باشد با توجه به پیش رو بودن 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روحانی در دانشگاه تهران حضور یابد و در دانشگاهی که به «نماد آموزش عالی» شناخته می‌شود، از بدعهدی آمریکا در برجام سخن بگوید.

باید منتظر ماند و دید که آیا روحانی به دانشگاه تهران می‌رود و یا این مراسم برای دومین سال پیاپی لغو خواهد شد و البته از طرفی دیگر باید مشخص شود که آیا تعلل رئیس جمهور در آمدن به چنین مراسم مهمی، ناشی از بی توجهی و عدم اولویت داشتن نهاد «دانشگاه» برای دولتمردان است یا مساله دیگری در میان است.

مرتبط ها