کد خبر: 213746

معاون وزیر راه اعلام کرد؛

قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین 2 برابر می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان راهداری نیاز به اقدامات با کیفیت دارد، گفت: از این پس با کارخانه‌هایی که با کیفیت بالا تولید دارند برای تهیه نیوجرسی راه‌ها مذاکره خواهیم کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های سازمان راهداری برای جابجایی زائران اربعین گفت: بلیت اتوبوس برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حداکثر دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ورود ماشین آلات جدید راهداری اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به ورود برندهای ماشین آلات راهداری داریم و معتقدم بخشی از این اشکالات به دولت برگردد.

وی با تاکید بر اینکه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تولید ثروت در کشور استفاده کنیم ، گفت: امروز نیاز به وجود دستگاه‌های مدرن در حوزه راهداری داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان راهداری نیاز به اقدامات با کیفیت دارد، گفت: از این پس با کارخانه‌هایی که با کیفیت بالا تولید دارند برای تهیه نیوجرسی راه‌ها مذاکره خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه کارگاه‌های زیرپله‌ای تولید ثروتی برای کشور ندارند، گفت: متاسفانه تولید برخی از تجهیزات راهداری متعلق به 60 سال گذشته است و شکل ظاهری آنها تنها شبیه گاردریل است.

کشاورزیان ادامه داد: بیش از 11 سال است که سازمان راهداری در حال نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت سرعت است و تاکنون 400 دوربین ثبت تخلف سرعت نصب شده که برخی از آنها به دلیل اختلافات با پلیس کار نمی‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قراردادی برای تامین تجهیز 35 هزار کیلومتر راه و نصب 2 هزار دوربین ثبت تخلف سرعت امضا شده است ، گفت: از این پس اقدامات برای نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت یکپارچه می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه در کشورمان بیش از 2 هزار و 600 شرکت حمل و نقل مسافری وجود دارد ، گفت: برخی از این شرکت‌ها به صورت صوری فعالیت می‌کنند.

کشاورزیان با تاکید بر اینکه برخی از شرکت‌ها اتوبوسی در اختیار ندارند، گفت: بعضی از این شرکت‌های مسافری هم روزانه به بیش از 7 مسیر سرویس‌دهی دارند که از هر بار با یک ناو فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح آیین‌نامه تاسیس شرکت‌های مسافری گفت: با اصلاح آیین‌نامه جدید برای تاسیس شعبه شرکت‌های مسافری دیگر نیازی به ارائه اتوبوس نیست.

وی با تاکید بر اینکه در بخش شرکت‌های مسافری باید برندسازی کنیم، گفت: باید شرکت‌های مسافری در قالب برندهای معتبر ساماندهی شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اگر شرکت‌ها کیفیت خود را به روز نکنند بازار را از دست می‌دهند ، گفت:‌ تمام شرکت‌های حمل و نقل مسافری باید در قالب چند برند معتبر فعالیت کننند.

وی همچنین درباره برنامه‌های حمل ونقل مسافران در ایام اربعین از طریق اتوبوس گفت: امسال 5 هزار دستگاه اتوبوس زائران اربعین را جابجا می‌کنند.

کشاورزیان با تاکید بر اینکه بر اساس میزان عرضه و تقاضا قیمت بلیت اتوبوس برای اربعین امسال دو برابر می‌شود، اظهار داشت: زیرساخت‌های حمل و نقل مسافری در مرز مهران برای ارائه خدمات برای مسافران و زائران کافی نیست .

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که امسال برای ایام اربعین هیچ مشکلی در حوزه تامین سوخت نخواهیم داشت گفت: یکی از وظایف ما نگهداری و  بهسازی مسیرهای منتهی به مرز مهران و شلمچه است.

وی با بیان اینکه تا قبل از ایام اربعین سالن مسافری مرزی شملچه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد ، گفت: باید گیت‌های تردد مسافران در پایانه‌های مرزی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مرز مهران در ایام اربعین روزانه 250 هزار مسافر و زائر از این مرز تردد می‌کنند که باید خدمات در این ایام به مسافران افزایش یابد.

کشاورزیان ادامه داد: سال گذشته 62 زائران از پایانه مهران و 38 درصد از پایانه شملچه و چزابه تردد کردند.

وی ادامه داد: به دلیل ترددهای یک سر خالی با توافق‌های انجام شده قیمت بلیت اتوبوس در این ایام حداکثر دو برابر می‌شود.

مرتبط ها