کد خبر: 214260

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور؛

‌حذف بیمه‌‌ ۱۵ هزار خبرنگار و هنرمند

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: از مجموع ۶۰ هزار خبرنگار و هنرمند بیمه شده، وضعیت بیمه‌ای ۱۵ هزار نفر حذف شده و کوچک‌ترین اعتراضی نداشته‌ایم.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسعود بصیری در نشستی که با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصحاب رسانه و اهل قلم در برابر گفته‌ها و ناگفته‌هایشان در این دنیا و در آخرت مسئول‌ هستند زیرا آنها موظف به صادق بودن هستند، یک فرد فعال در رسانه نباید جیره‌خوار احزاب باشد و امیدوارم که قلم ما وبال ما نشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از تسنیم، مسئول سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبار برای بیمه خبرنگاران مصیبت بزرگی محسوب می‌شود و باید گفت که بخشی از این مصیبت به دست خود ما قابل حل است، در برخی از موارد دلیل ظلم، مظلومیت خود ما است و باید مقابله کنیم و در این راستا اقدامی همگانی انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 60 هزار خبرنگار و هنرمند بیمه شده، وضعیت بیمه‌ای 15 هزار نفر حذف شده و کوچکترین اعتراضی به آن نشده، در حالی که لازم است بیمه این قشر افزایش پیدا کند، طیف عظیمی از اهالی قلم و اندیشه از این مزایای حذف شده‌اند و خود رسانه‌ها هم به آن کمتر پرداختند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور اضافه کرد: در کشور ما رانندگان، کامیون‌داران و جوشکاران دارای بیمه هستند،اما خبرنگاران و هنرمندان نه تنها از داشتن بیمه تکمیلی بلکه از شمول بیمه اصلی‌ محروم هستند.

بصیری بیان کرد: در راستای حمایت از خبرنگاران یک روز سایت سمان را راه اندازی و روز دیگر آن را حذف می‌کنند البته باید گفت بخش زیادی از مشکلات به خود جامعه مطبوعاتی مربوط است و نیازمند یک انسجام برای برطرف کردن موانع است.

مرتبط ها