کد خبر: 215570

در گفتگویی ویدئویی با مدیران رسانه‌های با سابقه در حاشیه نمایشگاه مطبوعات؛

فضای مجازی یا نشریات چاپی؛ کدام، ذائقه قشر تحصیل کرده را تامین میکند؟

سیدعلی محمدهاشمی مدیریت توزیع و فروش روزنامه اطلاعات در ابتدای صحبت بحث عدم اعتماد قشر تحصیلکرده به نشریات چاپی را رد کرد و گفت: خبر مثل یخ در سینه آفتاب است که خیلی زود از بین میرود ، پس یکی از دلایل اقبال جوانان به سمت فضای مجازی سرعت در انتشار و یا حتی تکذیب یک خبر است...

خبرنامه دانشجویان ایران: با باز شدن پای اینترنت و به همراه آن شبکه های مجازی در زندگی مردم، دسترسی به اخبار و اطلاعات با گذشته بسیار فرق کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که در گذشته برای دیدن یا شنیدن ساده ترین اخبار شما مجبور بودید که صبر کنید تا فردا روزنامه یا مجله مورد نظرتان چاپ شده و پیگیر اخبار باشید. برای دیدن اسمتان در لیست قبولی های دانشگاه در صف خرید روزنامه بایستید و بعد از دریافت روزنامه سازمان سنجش به دنبال اسمتان بگردید، یا برای فهمیدن نتایج بازیهای فوتبال داخل و یا لیگ های خارجی منتظر اخبار تلویزیون و یا نشریات روز بعد بنشینید، و ....

امروزه در اتوبوس، مترو، خودروی شخصی ویا هرجای دیگر با گوشی موبایل خود و دسترسی آسان به اینترنت میتوانید در هر زمان از آخرین اخبار و اطلاعات داخلی و خارجی آگاه شوید.

حال با این تکنولوژی و بمباران اطلاعات که در دسترس همگان قرار دارد آیا جایی هم برای نشریات چاپی باقی می ماند؟ آیا اقبال مردم به سمت و سوی این گونه نشریات در آینده با چالش روبروست یا ...؟

خیرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به سراغ چند مدیر رسانه ای رفته و نظرات آنها را جویا شده است.

در ادامه نظر شمارا به این گزارش جلب میکنیم:

سیدعلی محمدهاشمی مدیر توزیع و فروش روزنامه اطلاعات در ابتدای صحبت بحث عدم اعتماد قشر تحصیلکرده به نشریات چاپی را رد کرد و گفت: خبر مثل یخ در سینه آفتاب است که خیلی زود از بین میرود ، پس یکی از دلایل اقبال جوانان به سمت فضای مجازی سرعت در انتشار و یا حتی تکذیب یک خبر است...

ایمان شمسائی مدیرعامل موسسه قدس و مدیرمسئول این روزنامه اظهار داشت: فضای مکتوب به علت دقت بیشتری که در انتشار اخبار دارد نزد قشر دانشجو و تحصیلکرده قابل استنادتر است تا فضای مجازی...

محمدحسن مبین مدیرعامل خبرگزاری برنا به خط قرمزهای رسانه های مکتوب و رسمی اشاره کرد و گفت: چون این مدل رسانه ها رسمی هستند و پاسخگو، سمت هر خبری نمیتوانند بروند ولی انتشار اخبار در فضای مجازی پاسخگویی لازم ندارد و هر خبری در هر زمانی میتواند منتشر بشود....
مبین در ادامه افزود: چون فضای روزنامه نگاری یکنواخت شده مردم حتی زحمت خواندن تیترهای آنها را هم به خود نمیدهند...

مختار حداد رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل روزنامه ایران هم نظری همسو با دیگر همکاران خود داشت، به طوریکه اظهار کرد: معضل روزنامه نگاری که همان کپی کردن مطالب از روی یک خبرگزاری یا منبع خاص میباشد باعث رویکرد مردم به سمت فضای مجازی ست که البته استفاده زیاد هم از این فضا و اخبار آن در کشور ما زیاد از حد است...