کد خبر: 217427

بازگشت بدون درگیری دو منطقه به آغوش سوریه!

گروه‌های تروریستی مسلح از صبح امروز برای تخلیه شهرک «خان‌الشیح» و حرکت به‌سمت ادلب مهمترین دژ تروریست‌های تکفیری آماده می‌شوند و همزمان منابع سوری از دستیابی به توافق مشابه درباره شهر «التل» در شمال دمشق خبر می‌دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: گروه‌های تروریستی مسلح از صبح امروز برای تخلیه شهرک «خان‌الشیح» و حرکت به‌سمت ادلب مهمترین دژ تروریست‌های تکفیری آماده می‌شوند و همزمان منابع سوری از دستیابی به توافق مشابه درباره شهر «التل» در شمال دمشق خبر می‌دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، چندین دستگاه اتوبوس از صبح امروز به‌سمت شهرک خان‌الشیح در جنوب غربی دمشق حرکت کرده‌اند تا افراد مسلح را پس از موافقت با شروط دولت سوریه از این شهرک تخلیه کنند.

در همین چارچوب، کمیته ‌آشتی در شهر التل در حومه شمالی دمشق امروز صبح از دستیابی به توافق آشتی با دولت سوریه خبر داد و از ساکنان این منطقه خواست به منازلشان برگردند.

روز گذشته ساکنان شهر التل با برگزاری تظاهراتی از تروریست‌ها خواستند از شهرشان خارج شوند و به تمام اقدامات مسلحانه خود پایان داده و با شروط دولت موافقت کنند تا شهرشان از جنگ و ویرانی دور بماند، مردم در این تظاهرات شعار می‌دادند: مردم خواستار صلح در کشورشان هستند، این در حالی است که شماری از افراد مسلحی که تمایل دارند خود را تسلیم دولت کنند، مسئولیت  امنیت این تظاهرات را به‌عهده داشتند که اولین گام در نوع خود در مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی قلمداد می‌شود.

حدود 700 هزار غیرنظامی در شهر التل واقع در شمال شهر دمشق زندگی می‌کنند.

خبر دیگر این‌که، نیروهای ارتش سوریه چندین مزرعه و مجتمع مسکونی در شهرک معربا در نزدیکی شهر التل را در عملیات نظامی پاکسازی کرد، این  عملیات از صبح امروز در حالی آغاز شد که نیروهای ارتش مواضع تروریست‌ها را هدف حملات خود قرار دادند.

یک فرمانده میدانی در غوطه شرقی دمشق هم به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش سوریه با پیشروی جدید در محور المیدعانی ــ الضواهره، چندین مزرعه را پاکسازی و مواضع خود را  تثبیت کردند، این عملیات به هلاکت شماری از تروریست‌های باند جیش‌ الاسلام منجر شد.

مرتبط ها