کد خبر: 218691

یادداشت یک دانشجو درباره تصویر امروز روزنامه اصلاح طلب از مراسم روز دانشجو

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مطلبی را درباره تصویر منتشر شده امروز روزنامه آفتاب یزد منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی درباره این تصویر نوشت: پس از برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران با حضور دکتر روحانی تصاویری منتشر شد که برداشت های جالبی از آن شده بود. بعضی رسانه‎ها تصویر عده‎ای دانشجو در حال شعار دادن را منتشر کردند و تیتر زدند که روحانی در معرض شدیدترین انتقادات قرار گرفت! بعد هم این دانشجویان را از اعضای تشکل‎های اصولگرا خواندند و باز همان برچسب‎ها و کنایه‎های تکراری را مطرح کردند.

حقیقت این است که تصاویر مربوط به عده‎ای از دانشجویان مستقل انقلابی است، که هر چه فریاد دارند بر سر آمریکا می‎زنند. این دانشجویان با فریادهای مرگ بر آمریکا، انزجار خود را از جنایات آمریکا علیه ملت ایران را بیان و تحریم‎های جدید را محکوم می‎کردند. اما در قاموس این رسانه‎ها دانشجوی انقلابی معنا ندارد. آن‎ها می‎گویند یا با مایی یا علیه ما. اما دانشجوی انقلابی با هیچ جریان سیاسی عهد اخوت نبسته و خود را تنها نسبت به نظام اسلامی و ولی فقیه آن متعهد می‎داند.

این دانشجویان صحبت‎های رئیس جمهورشان را شنیدند هر جا لازم بود تشویق کردند و هر جا لازم بود علیه دشمنان شعار دادند. آن‎ها همان طور که نمایندگانشان در پشت تریبون اعلام کردند همواره حامی جایگاه ریاست جمهوری هستند و اگر نقدی دارند از سر دلسوزی و وظیفه است. این‎ها همان‎هایی هستند که وقتی رئیس دولت اصلاحات که در آخرین سال دولتش به دانشگاه تهران آمده بود، خارج از سالن از آن‎هایی که شعار عبور از خاتمی سر می‎دادن کتک خوردند تا اجازه ندهند جایگاه ریاست‎جهوری مورد اهانت قرار گیرد. هر چند با آن رئیس‎جمهور هم نظر  نبودند! باید به این رسانه‏ ها گوشزد کرد آدرس آن کس که با آشوب می‎خواهد حرفش را به کرسی بنشاند، جای دیگری است

این رسانه‏ ها این قدر عجولانه آن چه را که می‎خواستند به پای این تصاویر نوشتند که به اصول اولیه‎ی نقل خبر هم پشت پا زدند. زیر تصویری که دانشجویان رو به محل ایستادن رئیس‎جمهور نیستند ادعا کردند که دکتر روحانی مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفته است. در حالی که آن عکس مربوط به انزجار دانشجویان انقلابی از شعارهای حامی فتنه‎گران است و ربطی به سخنرانی آقای رئیس‎جمهور ندارد. مزحک‎ترین قسمت زمانی است که رسانه‎ای تصاویر همین دانشجویان را در زمانی که مشغول تشویق هستند به عنوان حامیان دولت منتشر کرده است و در مقابل تصویر شعار دادن خودشان قرار داده‎ است!

سوال اصلی این است که چرا از ورود رسانه های غیر همسو با دولت در این مراسم جلوگیری شد و چرا فیلم کامل مراسم پخش نشد؟ ملتمسانه از صدا و سیما درخواست می‎کنم که فیلم کامل مراسم را در فضای عمومی منتشر کند تا مردم همدردی دانشجویان را بفهمند و ببینند پر کردن سالن را با دانشجویان ورودی جدید که با شوق دیدن‎ جایگاه ریاست جمهوری دست می‎زنند و مظلومیت دانشجویان انقلابی را لمس کنند که حتی تحت فشار و ترعیب و در فضایی امنیتی هیچ گاه از بیان حق و دفاع از حقوق ملت کوتاه نخواهند آمد

مرتبط ها