کد خبر: 221893

آیت الله نوری همدانی: دامنه اختلافات نباید به جامعه کشیده شود

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه نباید دامنه اختلافات به جامعه کشیده شود گفت: مناظره و اختلافات نباید به جامعه کشیده شود در این راستا باید وحدت و اتحاد در تمام اقشار و قومیت‌ها در جامعه حفظ شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه نباید دامنه اختلافات به جامعه کشیده شود گفت: مناظره و اختلافات نباید به جامعه کشیده شود در این راستا باید وحدت و اتحاد در تمام اقشار و قومیت‌ها در جامعه حفظ شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد با تأکید بر اینکه طلاب باید در حوزه برای خود استاد اخلاق انتخاب کنند اظهار داشت: بنا به فرموده امام هیچ‌کسی نمی‌تواند خود رو مهذب شود، تهذیب اخلاق نیازمند استاد است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اگر حوزه‌ها از داشتن مربی اخلاق خالی باشد محکوم به فنا خواهد بود افزود: همان‌طور که هر علم و صنعتی در دنیا استاد نیاز دارد علوم دینی و اخلاقی نیز نیازمند استاد است.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: هیچ انسانی از موعظه بی نیاز نیست و در عین حال لازم نیست موعظه کننده از انسان بالاتر باشد، پیامبر(ص) که در بالاترین مقامات بودند از جبرئیل خواست که ایشان را موعظه کند.

وی با اشاره به اینکه قلب در قرآن و روایت مرکز روح انسان است عنوان کرد: موعظه دل را زنده می‌کند، امام (ره) نیز موعظه‌های فراوانی دارد که وحدت و اتحاد از مهم‌ترین موعظه‌های امام است.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه هیچ‌وقت یک نفر همه چیز را نمی‌داند خاطرنشان کرد: تبادل نظر سبب  برطرف شدن اختلافات می‌شود، همه مباحثه‌ها،گفت‌وگو و مناظره‌ها هم باید بر محور حفظ اتحاد باشد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه نباید دامنه اختلافات به جامعه کشیده شود تصریح کرد: مناظره و اختلافات نباید به جامعه کشیده شود در این راستا باید وحدت و اتحاد در تمام اقشار و قومیت‌ها در جامعه حفظ شود.