کد خبر: 227269

فرهادی: جریان حقوق‌های نجومی مانع از افزایش حقوق اساتید شد

مسأله حق‌التدریس‌ها را هم دنبال می‌کنیم و ساماندهی آموزش عالی نیز در قالب آمایش آموزش عالی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و مأموریت‌گرایی و کارآفرینی دانشگاه‌ها مدنظر است.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر علوم گفت: طرح افزایش حقوق اساتید را دنبال می‌کنیم ولی با شرایطی که در زمینه حقوق‌های نجومی پیش آمد اجرای آن مشکل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تقدیر از اعضای هیأت علمی نمونه کشور در دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: به دنبال اجرای پیشنهادات اساتید دانشگاه هستیم و طرح ارتقای جایگاه و حقوق اساتید را دنبال می‌کنیم ولی شرایط به گونه‌ای شد که با توجه به جریان مطرح شدن حقوق‌های نجومی اجرای این طرح‌ها سخت است.

وی افزود: مسأله حق‌التدریس‌ها را هم دنبال می‌کنیم و ساماندهی آموزش عالی نیز در قالب آمایش آموزش عالی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و مأموریت‌گرایی و کارآفرینی دانشگاه‌ها مدنظر است.

وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر 2800 مرکز آموزشی داریم، اظهار داشت: توسعه کمی در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت به طوری که امسال بسیاری از رشته‌های تحصیلی حتی در مقطع کارشناسی ارشد ورودی داشت و تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسید. بنابراین باید به طور جدی در زمینه آموزش عالی با بازبینی رشته‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

فرهادی، عنوان کرد: سال گذشته 1600 رشته بازنگری شد و برنامه‌های درسی در دانشگاه‌های سطح یک نیز باید از سوی دانشگاه‌ها در قالب چارچوب‌های کلان تدوین شود.

وی افزود: 71 رشته مقطع جدید داشتیم و این مسیر دنبال می‌شود به طوری که با وجود مشکلات مسیر را ادامه می‌دهیم.

وزیر علوم عنوان کرد: دانشگاه بی‌اخلاق هر چه که باشد دانشگاه نیست و ما در این زمینه نیز برنامه‌‌ریزی‌های بسیاری داریم.

مرتبط ها