کد خبر: 230201

هدیه دانشجویان اراکی به خانواده شهدای مدافع حرم +تصاویر

در دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده معظم شهدای مدافع حرم اراک تاکید شد: موجودیت انقلاب اسلامی مدیون فداکاری‌ شهدا و خانواده‌های آن‌ها است.

خبرنامه دانشجویان ایران:  در دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده معظم شهدای مدافع حرم اراک تاکید شد: موجودیت انقلاب اسلامی مدیون فداکاری‌ شهدا و خانواده‌های آن‌ها است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، در آستانه عید نوروز جمعی دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک به مناسبت فرارسیدن ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، با جمعی از مادران، همسران و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم شهرستان اراک دیدار و از مقام والای آنان تجلیل کردند.

تجلیل از مادر شهید زهره‌وند، همسر و دختران شهید بابایی و همچنین مادر شهید مسلمی از جمله اقدامات این دانشجویان در روز گذشته بود که به مناسبت روز مادر و روز زن و به منظور تجلیل از جایگاه مادران و همسران شهدای مدافع حرم برگزار شد.

شهدای مدافع حرم با بصیرت خود از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع کردند
مادر شهید سعید مسلمی در این دیدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست، گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در یک جامعه رواج پیدا کند، هیچ دشمنی قدرت غلبه بر آن جامعه را نخواهد داشت.

وی افزود: شهدای مدافع حرم در هر کجا که به شهادت رسیده باشند مانند آن است که خونشان در کنار ضریح ابا عبدالله‌الحسین(ع) ریخته باشد و امروز شهدای مدافع حرم نه برای خانواده‌ها بلکه برای کل مردم ایران اسلامی افتخارآفرین هستند.

امروز، پیام و فرهنگ شهیدان جهانی شده است
همسر شهید بسیجی علی بابایی در این دیدار شهدا را ذخیره های قیامت خواند و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ ویژه شهدای مدافع حرم گفت: شهدا برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام از همه چیز خود گذشتند و در این راه با غیرت و قدرت از حریم اهل بیت(ع) دفاع کردند.

وی با اشاره به اعتقادات قوی، محکم و بصیرت شهدا در انتخاب راه درست عنوان کرد: شهدا همواره گوش به فرمان رهبری بودند و پیش از آنکه رهبر معظم انقلاب حکمی مبنی بر اعلام واجب بودن جهاد صادر فرمایند خود داوطلبانه در این راه وارد عمل شده اند و این امر نشان دهنده بصیرت بالای آنها است بنابراین باید این پیام مهم و ماندگار شهدای مدافع حرم که همان دفاع از حریم ولایت و بصیرت داشتن در تداوم راه انقلاب است را نصب‌العین خود قرار دهیم.

حفظ وحدت و پشتیبانی از ولایت مهم ترین تأکید و وصیت شهدا است
مادر شهید مدافع حرم محمد زهره‌وند نیز در این دیدارها با اشاره به غیرت دینی و ملی شهدای مدافع حرم گفت: شهدا هم قهرمان ملی هستند و هم قهرمان دینی، چراکه هم از آب و خاک و عزت ایران دفاع کردند و هم از اسلام عزیز دفاع کردند، این عزیزان هیچ چشم داشتی نداشتند و با نیت خالص رفتند و شهید شدند.

وی ادامه داد: اکثر وصیت شهدا بر رعایت اصول انقلاب و حفظ وحدت میان ملت و پشتیبانی از نظام و ولایت فقیه و رهبری تأکید کرده اندو باید بدانیم اگر بخواهیم که این انقلاب به ثمر نشسته و به دست صاحب اصلی خود برسد راه جزء راه ولایت وجود ندارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در حاشیه این دیدارها با اشاره به دفاع از نظام و انقلاب اسلامی به خبرنگار تسنیم گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی پس از گذشت 38سال هنوز استوار است به دلیل انقلابی بودن مردم و ملت ایران است زیرا بهترین دفاع از انقلاب اسلامی و استوار ماندن این نظام نیز در گرو حفظ روحیه انقلابی و تبعیت از رهبری جامعه است.

علیرضا فیروزی افزود. امروز بقای انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای میسر است که بگوییم اسلام باید از نوع انقلابی بودنش دنبال شود، به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من انقلابی‌ام و این انقلابی بودن امری مهم و ضروری است.

وی تصریح کرد: آن روزی که روحیه انقلابی بودن را از جوانان و مردم ما بگیرند، چیزی باقی نمی‌ماند و استکبار جهانی نیز دنبال همین است؛ یک اسلام بی‌روح، یک اسلام بی‌تحرک که همان اسلام امریکایی به شمار می‌رود، است.

به گزارش تسنیم، با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک و آستان قدس رضوی، هدیه سفر به مشهد مقدس در ایام شهادت حضرت زینب(س) به خانواده این شهدا تقدیم شد.

مرتبط ها