کد خبر: 2307

رضایی و جومونگ!

شیوه های انتقال پیام شیوه های شناخته شده ای است که در تمام دنیا از آن استفاده می شود؛ مانند، فیلم، شعر و کتاب؛ بنابراین باید از ابزارهای شناخته شده بهره برد اما نکته مهم در هنر، انتقال پیام نهفته است؛ یعنی، چگونه هنر حقایق را درک و سپس آن را قابل انتقال و آن را به نحو درست و تاثیرگذار منتقل کرده است. لذا درک درست پیام های امام، اسلام و انقلاب کار ساده ای نیست. در واقع، مشکلی که در ارتباط با پیام های انقلاب وجود دارد، این قسمت هاست که به خوبی صورت نمی گیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:
محسن رضایی در گفتگو با یک سایت اینترنتی گفت:بسیاری از ویژگی هایی که در این افسانه(جومونگ) عنوان شد، به ویژگی های واقعی فرماندهان ما در دفاع مقدس نزدیک است اما نتوانستیم فرهنگ های خود را مانند آنها انتقال دهیم.

مثلا اگر نسل های امروز در دوران حیات امام بودند، دیگر لزومی نداشت که در صدد باشیم برای آنها دهه اول انقلاب را تبیین کنیم؛ اما چون حضور نداشتند، با مشکل پیام رسانی مواجه هستیم که به شدت نیاز به هنرمندی و توانایی دارد. در توضیح این هنر می توان به سریال کره ای که اخیرا از صدا و سیما پخش شد (افسانه جومونگ) اشاره کرد. بسیاری از ویژگی هایی که در این افسانه عنوان شد، به ویژگی های واقعی فرماندهان ما در دفاع مقدس نزدیک است اما نتوانستیم فرهنگ های خود را مانند آنها انتقال دهیم.