کد خبر: 240022

اعتیاد و افسردگی در کمین نوجوانان و کودکان

اعتیاد و افسردگی گریبان نوجوانان غربی را گرفت

بیش از ۳۷ درصد از نوجوانان و کودکان زیر ۱۵ سال انگلیسی به اینترنت اعتیاد دارند و در اکثر آن‌ها نشانه های شدید اضطراب دیده شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: بیش از ۳۷ درصد از نوجوانان و کودکان زیر ۱۵ سال انگلیسی به اینترنت اعتیاد دارند و در اکثر آن‌ها نشانه های شدید اضطراب دیده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از کلیک در تحقیقات به عمل آمده در کشور انگلستان ، کودکان زیر ۱۵ سال به عنوان کاربران افراطی اینترنت به‌حساب می آیند و بیش از ۶ ساعت از طول روز خود را در فضاهای مجازی می‌گذرانند.

آموزش و پرورش انگلستان نیز اعتراف کرده که بیش از ۳۷ درصد از دانش آموزان این کشور به اینترنت اعتیاد دارند ، بعد از انگلستان ، شیلی بیشترین نوجوان معتاد به اینترنت را دارد ، بر اساس آخرین نتایج به دست آمده در زمینه روابط بین استفاده از اینترنت و بیماری های روحی و روانی ، تقریباً ۱۲ درصد از نوجوانان و کودکانی که بیش از ۶ ساعت در روز از اینترنت استفاده می کنند ، به اضطراب های شدید و بیماری های روحی و روانی دچار می شوند ، هنوز هیچ نشانه بالینی ای برای تشخیص این اضطراب ها وجود ندارد و اما در تمام نوجوانان معتاد به اینترنت کم و بیش اضطراب دیده شده است.

ناگفته نماند ، نمی توان اینترنت را عامل اصلی اضطراب نوجوانان دانست ، و عواملی چون تأثیر بلوغ نیز در نوجوانان دیده می‌شود ، گاهی اوقات همین عوامل سبب تشدید اضطراب‌های نوجوانان می شود.

مواردی از آزار و اذیت جنسی و سو استفاده از کودکان و نوجوانان انگلیسی در سنین ۱۲ تا ۱۵ سال در فضاهای مجازی و اینترنتی گزارش‌شده که به طبع اثرات بسیار مخربی را برای دانش‌آموزان در پی داشته است.

محققان هشدار داده‌اند استفاده بیش ‌از حد از اینترنت تأثیرات مخربی بر روی ذهن نوجوانان و کودکان خواهد داشت به گونه ای که پس از مدت طولانی یادگیری مهارت‌های جدید را برای نوجوان دشوار می‌سازد و راه‌های خلاقیت های عملی نوجوان را می بندد.

این تأثیرات منفی ، در حدی جدی است که پارلمان انگلیس طرحی را در دست بررسی قرار داده تا محدودیت‌هایی برای استفاده کودکان و نوجوانان اعمال شود ، شواهد گویای این مسئله است که در بسیاری از جرائم رایانه ای کودکان و نوجوانان قربانی می شوند که علت آن دانش کم و بی توجهی والدین و سیستم آموزشی است.

مرتبط ها