کد خبر: 240394

گفت و شنود؛ جبران!

روزنامه «کیهان» در گفت و شنود خود نوشت:

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه «کیهان» در گفت و شنود خود نوشت:

گفت: وزیر نفت گفته است «بهترین قرارداد عالم، قرارداد امتیازی است که میدانی را به شرکتی برای درازمدت و مالکیت میدان را برای ۴۰، ۵۰ سال بدهیم»!

گفتم: یعنی از نظر ایشان قرارداد استعماری مظفرالدین شاه با «ویلیام ناکس دارسی» که امتیاز نفت کشورمان را برای ۶۰ سال به انگلیسی‌ها داده بود، بهترین قرارداد نفتی بوده است؟!

گفت: ایشان تأسف خورده است که مارکسیست‌های اسلامی با اینگونه قراردادها مخالف هستند!

گفتم: با این حساب آقای روحانی که سال ۸۱ با ارسال نامه به رئیس‌جمهور وقت به قرارداد کرسنت اعتراض کرده و آن را خسارت‌بار دانسته بود، هم مارکسیست است؟! و یا نهضت ملی شدن صنعت نفت هم یک حرکت مارکسیستی بوده است؟!

گفت: این آقایان اگر توان اداره صنعت نفت کشور را ندارند چرا ثروت ملی را به باد می‌دهند؟!

گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند؛ چرا شب‌ها اینقدر زود می‌خوابی؟ گفت؛ دیدم صبح‌ها نمی‌توانم زود بیدار شوم، گفتم لااقل شب‌ها زود بخوابم که جبران شده باشد!