کد خبر: 241883

دلیل جذابیت ماهواره

امروز اینترنت، شبکه‌های مجازی، ماهواره، فیلم‌های گمراه‌کننده یا سرگرم کننده در رقابت با مساجد جذابیت بیشتری برای جوانان پیدا کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروز اینترنت، شبکه‌های مجازی، ماهواره، فیلم‌های گمراه‌کننده یا سرگرم کننده در رقابت با مساجد جذابیت بیشتری برای جوانان پیدا کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز،  حجت الاسلام عباس رحیمی، امام جمعه خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار مساجدنیوز درباره علت گریزی جوانان از مسجد، گفت: «امروز اینترنت، شبکه‌های مجازی، ماهواره، فیلم‌های گمراه‌کننده یا سرگرم کننده در رقابت با مساجد جذابیت بیشتری برای جوانان پیدا کردند».

وی در ادامه افزود: «اگر امروز جوانی به مسجد روی آورد فطرت او پاک مانده یا تربیت خانوادگی او بسیار قوی داشته است».

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه همواره شیرینی گناه با نفس اماره انسان تطبیق دارد، عنوان کرد: «در مساجد معمولاً فعالیت‌هایی ارائه می شود که شاید در ابتدای امر برای جوانان جذابیت نداشته باشد که متأسفانه گاهی برخی برخوردهای سلبی تند و خشن براین امر دامن می‌زند».

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت: «حضرت می‌فرمایند: “خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند احادیث و کلمات ما را یاد گرفته و به مردم آموزش دهد چراکه اگر مردم زیبایی کلام ما را بییند سراغ ما می‌آیند”. در روایات ائمه معصومین(ع) آمده است که با فرزندان خود به محبت و مهربانی صحبت کنید، اگر هنگام حضور جوانان و نوجوانان در مسجد نسبت به آنها مهربانی داشته و تندی نکنیم این مکان مقدس برای آنها جذاب خواهد شد».

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه برگزاری کلاس های مختلف برای جوانان در مسجد سبب جذب آنان به خانه خدا می‌شود، عنوان کرد: «امروز دشمنان دین اسلام با قدرت، فریب و استفاده از ابزار مدرن جذابیت‌های کاذب برای جوانان ما ایجاد کرده که دیگر به مساجد رغبت نداشته باشند، بنابراین ما باید بتوانیم این عوامل خارجی را کم رنگ کنیم».

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره «آتش به اختیار» اظهار داشت: «باید امام جماعت، هیأت امنای مسجد، خادمان برای جذب جوانان به مسجد انواع و اقسام فعالیت‌های فرهنگی جذاب  را ارائه دهند که در این زمینه می‌توانند از جوانان خوش فکر و هنرمند استفاده کنند».

وی با بیان اینکه ما صرفاً با برگزاری نماز نمی‌توانیم جوانان را به مسجد جذب کنیم، بیان داشت: «مسجد باید کلاسی برای جذب روح و فکر جوانان باشد چرا باید کلاس های جذاب مثل ورزش یا نقاشی و غیره از مساجد به فرهنگسراها انتقال یابد ما باید این کلاس ها در مساجد دایر کنیم».

حجت الاسلام رحیمی افزود: «از دیگر اقدامات برای جذب جوانان به مسجد سپردن مسئولیت به آنها است که در رشد شخصیت اجتماعی آنها تأثیر خواهد داشت، همچنین سعی کنیم به هر بهانه مثل معدل بالا یا رفتارهای شایسته بچه ها و نوجوانان در مسجد و خانواده  آنها را در فضای مسجد با اهدای هدیه درملا عام مورد تشویق قرار دهیم.هرگاه شخصی بعد مدتی حضور در مسجد غایب می شود امام جماعت یا سایر افراد سراغ او را بگیرند چراکه تفقد یکی از دستورات دین ما است».

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن، تصریح کرد: «دشمنان در این زمینه هزینه فراوان می‌کنند، ما برای مقابله و موفقیت در این عرصه باید از نیروی مردمی کمک بگیریم کما اینکه در دوران دفاع مقدس به کمک بسیج مردمی پیروز شدیم».

مرتبط ها