کد خبر: 242201

اینترنت اشیا، لازمه‌ی پیشرفت کشور

معاون وزیر ارتباطات: امروز اصلاح اینترنت اشیا و اثربخشی آن در جهان گفته می شود، اینترنت اشیا این امکان را به وجود می‌آورد که مشکلات بشر را در حوزه‌های مختلف نظیر محیط زیست، آب و سلامت که با آن مواجه هستند در شکل تکنولوژی جدید رفع کند که این مسئله به حوزه اینترنت اشیا مربوط می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: دوایی: باید تکنولوژی در حوزه ICT را در جهاتی بررسی کنیم تا وجه تمایز آن با دیگر حوزه ها مشخص شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران ، دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت سرمایه گذاری جدید در حدود پارک های متعدد را انجام می دهد واز اقدامات مبتکرانه جدید پشتیبانی می کند اما باید تکنولوژی در حوزه ICT را در جهاتی بررسی کنیم تا وجه تمایز آن با دیگر حوزه ها مشخص شود.
وی افزود: امروز اصلاح اینترنت اشیا و اثربخشی آن در جهان گفته می شود اینترنت اشیا این امکان را به وجود می‌آورد که مشکلات بشر را در حوزه‌های مختلف نظیر محیط زیست، آب و سلامت که با آن مواجه هستند در شکل تکنولوژی جدید رفع کند که این مسئله به حوزه اینترنت اشیا مربوط می شود.

دوایی در ادامه بیان داشت: در دنیا اتفاقاتی افتاده که به شدت حوزه ICT را تحت تاثیر موضوع اینترنت اشیا متحول کرده است شبکه های مخابراتی 2G, 3G,4G تماما در این قضیه متمرکز بوده‌اند که حداکثر پهنای باند برمبنای سرعت باشد چون مخاطب این شبکه ها دیوایس ها و تلفن های همراه بودند و نیاز بود که در این حوزه سرعت بیشتری باشد اما در حوزه اینترنت اشیا این قضیه برعکس است.



 

مرتبط ها