کد خبر: 252999

نیاز دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سرمایه‌گذار خارجی

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:این دانشگاه می‌تواند در زمینه‌های زیادی فعال باشد و شاید لازم باشد سرمایه‌گذاران بیرونی را هم به داخل دانشگاه بیاوریم و شرکت‌هایی که محصولات این دانشگاه را استفاده می‌کنند در این دانشگاه سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو ابراهیم صالحی‌عمران سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار توضیح داد: دانشگاه‌ها در این نمایشگاه حضور چشم گیری داشتند و با وجود این که برخی معتقدند که دانشگاه تنها وظیفه تولید دانش را دارد، اما بخش‌های دانشگاهی توانسته‌اند فعالیت‌های پژوهشی داشته باشند و ما در جهان توانسته‌ایم رتبه برتر در حوزه خروجی‌های دانش داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه کمتر دانشگاهی را می‌بینیم که وارد بعد از فاز دانش شود و پژوهش در این دانشگاه‌ها ابتر دیده شده حوزه‌های پژوهشی ناقص فعالیت دارند که این نقیصه بزرگی است.

صالحی عمران با تاکید براینکه علم و دانش باید تبدیل به فناوری شد گفت: گام دوم بعد تولید دانش فناوری است امروز دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاهی که کمتر شناخته شده به خوبی توانسته به دنبال تبدیل دانش به فن باشد، اما این مسئله تنها کافی نیست و پس از فن آموزی باید به تولید برسیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: بزرگترین مشکل که پیش روی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهد بود تجاری‌سازی و بازار می‌باشد و اگر هر کدام از این فرایند و چرخه ناقص بماند انگار دانشگاه وظیفه خودش را خوب انجام نداده به همین دلیل باید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از تبدیل دانش به فن به تولید انبوه فکر کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به همین منظور این دانشگاه می‌تواند در زمینه‌های زیادی فعال باشد و شاید لازم باشد سرمایه گذاران بیرونی را هم به داخل دانشگاه بیاوریم و شرکت‌هایی که محصولات این دانشگاه را استفاده می‌کنند در این دانشگاه سرمایه گذاری کنند.