کد خبر: 253353

لزوم تناسب نیاز بازار جامعه با عنوان پایان‌نامه‌های دانشگاهی

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اگر عنوان پایان‌نامه‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار باشد این پروژه‌ها در قفسه‌ کتابخانه ها خاک نمی‌خورند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شریعتی‌ نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: برخی از پایان‌نامه های دانشجویان به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی متناسب با نیاز بازار نبوده و بدون توجه به مسائل موجود در کشور این پایان‌نامه‌ها مطرح می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر پروژه‌های دانشجویی و پایان‌نامه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیل تقاضا محور شکل بگیرد و عنوان پایان‌نامه بر اساس نیاز بازار تایید شود این مسئله باعث رشد و برطرف شدن مشکلات و مسائل کشور می شود و ارتباط بیشتری بین دانشگاه و صنعت ایجاد می‌شود.

پروژه‌هایی متناسب با نیاز بازار؛ امتیازی برای ارتقای استادان دانشگاهی

شریعتی با بیان اینکه تقاضا محور شدن پروژه‌ها باعث شده تا پایان‌نامه‌ها از قفسه‌های کتابخانه بیرون آورده شوند، افزود: وقتی که عنوان پایان‌نامه‌ها متناسب با نیاز جامعه کشور باشد دیگر این مطالب علمی و کتابخانه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور خاک نمی‌خورند که در این بین شاخصه‌ تشخیص کمک بزرگی به دانشگاهیان کرده تا پروژه‌های تحصیلات تکمیلی را متناسب با نیاز بازار تعریف کنند.

وی یادآور شد: مطرح کردن پروژه‌هایی متناسب با نیاز بازار باید امتیازی در راستای ارتقای استادان دانشگاهی محسوب شود و این مسئله سبب افزایش گرنت و کیفیت طرح های دانشجویی بیش از گذشته می‌شود.

مرتبط ها