کد خبر: 253640

رئیس دانشگاه تهران: کشور ما مشکل مالی ندارد

رئیس دانشگاه تهران از ضرورت بهبود سرانه آموزشی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در خصوص اعتبارات پژوهشی در نظر گرفته شده در بودجه 97 گفت: بودجه سال 97 دانشگاه تهران رشد کمی دارد، کشور ما مشکل مالی ندارد مثلا ببینید که در بهداشت و مسکن مهر چقدر هزینه شد، برای تخصیص بودجه بیشتر به دانشگاه‌ها باید به سمت افزایش تاثیر دانشگاه‌ها پیش برویم.

وی ادامه داد: سیاست دانشگاه تهران این است که اگر اعتبارات و بودجه اضافی داشته باشد حتما آن را به حوزه پژوهش و فناوری اختصاص می دهیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بنابراین دانشگاه به دنبال افزایش درآمدهایش است ،نگاه ما در دانشگاه صرفا به دست دولت نیست.

نیلی اظهار کرد: مسئله بودجه در دانشگاه‌ها بسیار مورد اهمیت است؛ چرا که برای تحقق شاخص‌های خدماتی خوابگاهی در دانشگاه‌ها و یا مسائلی از این قبیل باید بودجه‌های لازم در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

بودجه کافی، موتور محرکه دانشگاه‌ها
وی گفت: در عین حال دانشگاه ها باید از حمایت های دولتی بهرمند شوند، تمام دولت ها به دانشگاه ها حتی دانشگاه های خصوصی نیز کمک می کنند؛ چون دانشگاه ها در حال انجام وظایفی همچون تربیت نیروی انسانی است.

نیلی ادامه داد: از آنجایی که ما استاندارد هایمان را به سمت استاندارد های دانشگاه های طراز اول جهان بردیم پس باید برخی شاخص های با استاندارد هایمان افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: یعنی باید سرانه های آموزشی، پژوهشی ،فضای فیزیکی و ...نیروی انسانی ،امکانات و تجهیزات در دانشگاه ها بهبود پیدا کند، امروزه بودجه کافی، موتور محرکه دانشگاه‌هاست و زمینه ساز رشد دانشگاه ها می شود.

نیلی تاکید کرد: بودجه دولت در حدی است که ما هزینه های ادارای و پرسنلی را بپردازیم؛ پس اگر دانشگاه قصد ارتقای کیفیت دارد باید درآمدهایش به مراتب فراتر از مقدار کنونی باشد.

وی اظهار کرد: مقایسه بودجه دانشگاه‌های پایتخت در سال 96 و 97 نشان می‌دهد که بودجه دانشگاه‌ها با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته و تنها کمی افزایش یافته است.

مرتبط ها